Au pair in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Au pair in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Au pair in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Germaine

29 December 2015 | Australië, Sydney

G’day everyone!

Jaja daar ben ik weer:) Hoe gaat het in het koude kikkerlandje? Met mij gaat het goed hier. Ben erg druk met mijn leventje hier. In dit reisverslag zal ik wat vertellen over mijn au pair werk in Sydney. Jullie zullen wel denken: huh in Sydney? Je zat toch in Perth en werkte daar als au pair? Ik zal maar even bij het begin beginnen. Mijn oorspronkelijke plan was om t/m 30 oktober bij mijn vorige hostgezin te blijven om vervolgens twee weken naar de Fiji eilanden te gaan en daarna een maandje farmwork te doen. Dit laatste is echter niet gelukt, waardoor ik een plan B moest maken. Ik wilde toen wat toeristische dingen gaan doen, maar kwam erachter dat er bosbranden bij Esperence in de buurt waren. Ik wil hier ook erg graag heen. Dit idee had ik echter snel van me afgezet, omdat er drie doden waren gevallen en de sfeer er waarschijnlijk niet al te best zou zijn. Mijn host mum had toen een bericht op fb gepost voor me dat ik een baan als au pair zocht in Perth. De moeder van dit gezin had toen gevraagd of het ook voor Sydney gold. Dit was ook het geval, aangezien ik vroeg of laat toch naar Sydney zou gaan. Via Skype had ik een sollicitatiegesprek waarin ik direct werd aangenomen. Balen voor hen dat ik maar een maandje zou blijven, maar het gaf hen wel wat meer tijd om op zoek te gaan naar een au pair die langer wil blijven. Ik heb toen de volgende dag mijn ticket van Darwin naar Sydney gewijzigd in Perth naar Sydney op 24 november. Zodoende ben ik in Coogee, suburb van Sydney, terecht gekomen.

Dinsdag 24 november vloog ik om 10.35 uur vanuit Perth weer terug naar Sydney. Dit was overigens de 11e vlucht van mijn reis. Bij de aankomsthal werd ik opgewacht door mijn nieuwe hostmum en de kinderen. Ze hadden een meisje van 3 jaar en een jongen van 6 jaar. Die avond had ik kennisgemaakt met de vader en had ik wat informatie gekregen hoe mijn werkdag er de volgende dag uit zou gaan zien. De kinderen hadden nog maar 2 weken school en daarna was het alweer zomervakantie. De eerste dag had ik het openbaar vervoer gebruikt om de oudste naar school te brengen. De jongste had alleen school op donderdag en vrijdag. Die avond had ik een test ritje in de auto gemaakt om te kijken hoe alles werkt. Het was wel even wennen om in Sydney te rijden, aangezien er veel heuvels zijn en overal auto’s geparkeerd staan langs de kant van de weg. Hierdoor kan er vaak maar een auto doorheen en moet je oppassen voor tegenliggers. Ik scheurde in mijn BMW X1 door de straten van Sydney en dat was wel een lekker gevoel kan ik jullie vertellen:) Het is een automaat en je rijdt hierdoor en door de heuvels al snel te hard. Oppassen dus, want de boetes hier zijn niet niks. Ik had de kinderen een aantal keer meegenomen naar een park, ben naar de jongste haar kerst performance wezen kijken, de oudste zijn karateles wezen kijken, ben met de kinderen naar hun zwemles geweest en heb de jongste een keer meegenomen naar het strand. Ik heb de kinderen ook naar een andere au pair haar huis meegenomen op een hete zomerdag. De kinderen konden daar lekker met water spelen en op een trampoline springen. Het leven als au pair is mentaal zwaar werk. Ik begon de werkdag rond 7 uur wanneer de kinderen nog naar school gingen. In de vakantie begon ik rond 7.30/8.00 uur’s ochtends. Ik ging ook weer op een normale Nederlandse tijd mijn bed in. De ouders komen pas rond 18.30/19.00 uur thuis en dan had ik de kinderen meestal bedklaar (eten en douchen) gemaakt. Gedurende de dag probeerde ik wel wat tijd voor mijzelf vrij te maken, zodat ik niet veel ‘overuren’ maakte. Ik had mijn eigen kamer op de beneden verdieping. Het gezin sliep boven en hadden daar hun eigen badkamer. Ik had trouwens ook een tv in mijn kamer, maar ik had gedurende mijn verblijf alleen maar naar een zwart scherm zitten staren. Tja, je bent in Sydney of niet?!?! Tv kijken kan ik ook wel weer in Nederland!

In de avonden probeerde ik zo nu en dan lekker op pad te gaan en nieuwe mensen te leren kennen. Via Facebook kun je heel makkelijk in contact komen met andere mensen en deze weg gebruikte ik dan ook regelmatig. Ik ben bijvoorbeeld een keer naar een picnic geweest die door mensen van couchsurfen was georganiseerd. Hier had ik nieuwe mensen leren kennen waar ik regelmatig mee afsprak. Verder woont een vriend van mij in Sydney die ik al kende voordat ik naar Australië ging. Met hem had ik ook regelmatig afgesproken om ergens een hapje te gaan eten of ergens wat te gaan drinken. Kortom, een sociaal leven opbouwen gaat best wel makkelijk hier. Ik had er echter vrij weinig tijd voor, aangezien ik meer dan fulltime werkte. Ik werkte bijna een klokje rond en had dan weinig vrije tijd voor mijzelf. De ouders kwamen tussen 18.00-19.00 uur thuis en dan moest ik mijzelf nog klaarmaken om op stap te gaan. Voordat ik de deur uitging was het alweer 19.30/20.00 uur. Het openbaar vervoer is hier ook echt een drama waardoor het me meestal een uur kostte om ergens te komen. Dit was dan ook wel echt een nadeel van het werk en van de plek waar ik woonde.

Nou luitjes, dit was het dan weer.

Auf wiedersehen!

Groetjes, Germaine

  • 30 December 2015 - 21:13

    Alfons:

    Dat was dus een "change of plans". Ach, zo krijg je wel wat van Australie te zien, toch?

    Germaine, een fijne jaarwisseling en een heel goed 2016!

    Kus, Alfons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germaine

Hallo welkom op mijn profiel! Wat leuk dat je even een kijkje komt nemen. Op mijn profiel kun je al mijn reisverhalen lezen en foto's bekijken. Als je je e-mail adres achter laat, krijg je automatisch een bericht wanneer ik een nieuw reisverslag heb gepost. Zo blijf je op de hoogte van mijn avontuur.

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 2843
Totaal aantal bezoekers 14275

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 15 Juni 2016

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: