Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Germaine

19 Juni 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn eerste bericht uit Australië! Ik zal vanaf het begin beginnen.

Maandag 15 juni 2015 was het dan zo ver. Ik vertrok vanaf Amsterdam richting Sydney met een tussenstop in Bangkok en Taipei. Ik werd door heel veel lieve mensen uitgezwaaid wat natuurlijk een emotioneel moment was. Nu ik dit zo typ krijg ik weer een brok in mijn keel, want ik mis jullie wel heel erg. De vluchten met China Airlines waren prima. Hier en daar wat turbulentie maar verder prima. Van Amsterdam naar Bangkok had ik twee stoelen voor mijzelf. In Bangkok kreeg ik een overstap kaart en moest ik naar een andere gate lopen. voordat ik daar aankwam moest ik wel nog even mijn handbagage door de scan laten gaan en ikzelf ook. Bij de gate kwam ik Lesley tegen. Hij is ook van Australian Backpackers. De vlucht van Bangkok naar Taipei zat ik naast een andere vrouw. In Taipei zijn Lesley en ik samen de stad ingegaan met de bus. Er reed een bus rechtstreeks naar tower 101. Was een super gave bus was dat! Het leek wel een rijdende disco. Vijf grote tv schermen, grote speakers, disco licht en een microfoon. We hadden zo karaoke kunnen doen! Het uitzicht vanaf tower 101 was fenomenaal! Ik had gelukkig nauwelijks last van hoogtevrees:D Was wel super trots op mijzelf. Er kwam nog een jongen naar ons toe die heel gebrekkig Engels sprak en vroeg of hij met Lesley op de foto mocht. Lesley is namelijk een echte Hollander: lang en blond/rood. Eenmaal weer buiten gekomen keken we op de kaart waar we heen moesten voor de bus. Een Taiwanees vrouwtje kwam naar ons toe en vroeg of ze ons kon helpen. Natuurlijk zeiden we hier geen nee op:) Ze heeft ons toen het busstation laten zien, waar we een kaartje moesten kopen en ze heeft een echte sushibar laten zien!!! Ik moest dat natuurlijk proeven. Helaas hadden we geen tijd meer om rustig bij de lopende band te gaan zitten en een sushi hapje te gaan eten. Ik heb toen voor omgerekend 3.5 euro een bakje sushi (ongeveer 8 stuks) en een soja bonen soep besteld en deze in de bus opgegeten. Hmmmmmm wat was dat goddelijk lekker!! En het leuke is dat ik op de terugweg van mijn reis weer naar Taiwan ga!!! Heb ik jullie al jaloers gemaakt?:p Anyway, op de vlucht van Taipei naar Sydney zat ik naast Lesley heel toevallig. Gelukkig waren er 4 stoelen naast elkaar vrij en heb daar nog een paar uur geslapen. Normaal gesproken kan ik niet slapen in het vliegtuig maar omdat ik nu languit lag ging het wel.

In Sydney aangekomen kwamen we bij de security aan. En ja hoor, ik ben gesnapt omdat ik wormen bij me had. En nu kom ik op tv!:D Haha nee grapje. Maar er stond wel op een bord dat ze die dag zouden filmen. Helaas mocht ik hier geen foto's maken, anders had ik eel een foto van dat bord gemaakt. Eenmaal door de douane werden we opgehaald door een Australier. Het was nog een aardig eindje rijden naar het hostel. Bij het hostel aangekomen werden we opgewacht door Esther en Jenni van Australian Backpackers. We hadden toen eerst onze bagage in onze kamers neergezet en daarna naar hun kantoor gegaan. Ik slaap met een Nederlands meisje en een Frans meisje op de kamer. Dat Nederlandse meisje is ook via Australian Backpackers hier gekomen. Op kantoor kregen we allemaal informatie en moesten we een paar fotmulieren invullen voor de medicare etc. We kregen toen ook onze nieuwe simkaart. Mijn Australische nummer is: +61 0406865944. Jullie moeten even kijken of dat die 04 erbij moet. Volgens mij is dat namelijk de Nederlandse 06. Nadat we deze dingen hadden geregeld hadden we onze spullen uitgepakt en een heerlijk lange douche genomen na die reis. Ik was wel erg moe, omdat ik in twee nachten maar een paar uur had geslapen. 's avonds hadden Lesley en ik een take away pizza bij ons om de hoek gehaald. Ik heb serieus nog nooit zo'n vieze pizza gegeten als toen. Goed begin haha.

De volgende dag zijn Lesley en ik naar de Common Wealth bank geweest om onze bankrekening te regelen. De pas zelf moesten we bij een ander filiaal in Manly ophalen. Daarna waren we naar de medicare geweest om deze aan te vragen. Ondertussen had ik sms contact gehad met Jacob. Jacob is een Australische vriend van mij die ik via mijn beste vriendin heb leren kennen in Italie. We zijn toen met zijn drieeen gaan lunchen vlakbij Jacob zijn werk. We hadden noedels gegeten. Daarna moest Jacob weer aan het werk en daarna gaf ik Lesley een kleine tour door de stad. om 16.00 uur hadden we de ferry teruggepakt naar Manly. Helaas was de bank daar al dicht dus moest ik de volgende dag weer terug om mijn bankpas op te halen. Ohja, toen we in de stad waren hadden we meteen boodschappen gehaald bij de Woolworth. Dit is een relatief goedkope supermarkt. Aan het eind van de middag begon het heel hard te regen, dus we kwamen zeiknat aan bij het hostel.

De volgende dag (nu dus) ben ik naar Manly geweest om mijn vankpas op te halen en te activeren. Ik heb er maar meteen wat geld op gezet. Ik zit nu bij de bank dit bericht te typen. In het hostel is wifi niet echt super en hier is het geweldig en ook lekker warm. Bovendien heb ik hier een gratis kopje koffie erbij. Ik ben en blijf een Hollander:p Koffie maken ze hier trouwens wel anders (voor mijn collega's). Ze vragen eerst of je er suiker in wilt en hoeveel. Daarna doen ze de gewenste koffie erin. In mijn geval een cappuccino. Alleen smaakt de koffie erg naar melk. Wat zijn wij toch een stelletje verwende nesten bij de Schouwburg!! :D Ik mis onze koffie!! Maar jullie natuurlijk het meest! Vandaag regent het trouwens ook de hele dag. De lokale bevolking is heel vriendelijk en behulpzaam. Ik voel me hier wel thuis:) De papegaaien vliegen hier trouwens gewoon rond. Heel leuk om ze te zidn vliegen en die geluiden te horen. Nou goed, ik ga er weer vandoor, want ik heb met Daan afgesproken in het hostel en moet nog wat dingen doen voordat ik terugga. Daan heb ik trouwens op de open dag van Australian Backpackers ontmoet.

Nou tot snel!
Xx Germaine

  • 19 Juni 2015 - 07:51

    Yvonne:

    Hoi Germaine,
    Wat schrijf je leuk! Ik word helemaal meegezogen in je verhaal. Ik hoop nog heel wat belevenissen van je te mogen volgen.
    Jammer dat het daar zo regent. Maar hier is het weer ook niet echt denderend, dus daar mis je niks aan.
    Ik heb trouwens inderdaad gisteravond een overheerlijke cappuccino gedronken made by Marinda

  • 19 Juni 2015 - 07:56

    Yvonne:

    Wat raar, mijn laatste stukje tekst is niet geplaatst.......een schaterende smiley en:
    Nog heel veel reisplezier gewenst en dikke knuffel van Von X

  • 19 Juni 2015 - 09:59

    Alfons:

    Prachtig verhaal Germaine. Toch een gek idee. Vorige week zaten we lekker te kletsen in jullie tuin en nu zit je aan de andere kant van de wereld. Da's een flink end fietsen.

    Geniet er maar verder van. Komt helemaal goed met jou. Ik zie tzt je volgende verhaal wel.

    xxx Alfons

  • 19 Juni 2015 - 10:02

    Renee:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan, tot nu toe. Beetje jammer van de koffie en pizza, maar wie weet wordt dit iets beter in de loop van je reis. Het begint allemaal pas net en ik kan niet wachten om al je verhalen te volgen. Ben nog steeds enorm jaloers op je...

    Dikke kus, Renee

  • 19 Juni 2015 - 11:01

    Marja:

    Hoi dochter. Wat kan je toch mooi beeldend schrijven, maar dat had ik je ooit al verteld. Nu kunnen we je gaan 'stalken' haha. Dikke kus en lekker genieten. Je moeder

  • 20 Juni 2015 - 10:27

    Liek:

    Wat een leuk verhaal Germaine geniet ze xxx

  • 25 Juni 2015 - 19:06

    Antoinette:

    Lieve Germaine, zoals ik lees heb je het naar je zin, dat is fijn, en je hebt NEDERLANDSE

  • 28 Juni 2015 - 14:33

    Larissa :

    Hey Germaine!
    Helemaal aan het begin van je avontuur.
    Ik vind het super leuk en super stoer dat je dat alleen aandurft.
    Wat leuk dat je Jacob al gezien hebt, dat is zo een leuke gast.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jou en Tessy want Australië staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje.
    Heel veel plezier!
    Ik blijf je volgen.
    Dikke kus Larissa

    P.s. een jaar is toch wel genoeg om een leuke en lekkere man aan de haak te slaan!?
    In Australië zijn er genoeg ;)

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germaine

Hallo welkom op mijn profiel! Wat leuk dat je even een kijkje komt nemen. Op mijn profiel kun je al mijn reisverhalen lezen en foto's bekijken. Als je je e-mail adres achter laat, krijg je automatisch een bericht wanneer ik een nieuw reisverslag heb gepost. Zo blijf je op de hoogte van mijn avontuur.

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 14283

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 15 Juni 2016

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: