Weekje er tussenuit :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Weekje er tussenuit :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Weekje er tussenuit :)

Blijf op de hoogte en volg Germaine

21 Juli 2015 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag voordat ik morgen richting de westkust vertrek. Ik zal de week opsplitsen in kleine hoofdstukjes.

Brisbane:
De dag voordat ik naar Noosa Heads ging, had ik mijn backpack ingepakt. Gelukkig mocht ik spullen bij Bill en Jenny laten liggen die ik niet nodig zou hebben voor de komende week. De drie nachten voordat ik richting Perth zou vertrekken, mocht ik weer gezellig bij hen terugkomen. Nadat ik mijn tas had ingepakt zijn we met Tyson naar een hondenrace gegaan. In 1 woord: Geweldig! Wat leuk om dit een keer te hebben meegemaakt. Dit is namelijk typisch Australisch en dus nauwelijks toeristen bij aanwezig. Ja behalve ik dan:P De race waar Tyson aan mee deed werkt zo: de baasjes melden hun hond aan en betalen dan een bedrag aan de club om mee te mogen doen. Ze mogen voor de race nog even oefenen en dan gaat de race van start. Iemand rijdt continu op een scooter om een lijn met aan het eind een teddybeer naar het beginpunt te brengen. Het stuk wat de honden moeten rennen is 160 meter. Wanneer het startsignaal afgaat moet de hond achter de teddybeer aanrennen. En dit gaat echt snel! Bij de finish zetten de honden een tijd neer die meetelt. De honden krijgen twee kansen om een goede tijd neer te zetten. Tyson staat er bekend om dat hij zijn race staakt en dan een rechtomkeerd maakt en weer vrolijk terug rent. Jenny stond met Tyson aan de ene kant en Bill aan de andere kant. Jenny liet Tyson los wanneer het startsignaal afging en Bill riep hem naar zich toe. Al met al, Tyson heeft geen tijd neergezet, omdat hij dus twee keer weer terug rende naar Jenny. Als troostprijs heeft hij wel een nieuw speeltje gekregen. Aan deze race deden ongeveer 15 a 20 honden mee. Bij het veld staan alle auto's in een rijtje en hebben sommige mensen een tent opgezet met daaronder een hok voor hun hond. Andere mensen hebben een hondenhok op hun auto.

Toen ik naar de race aan het kijken was riep Jenny mij. Dus ik liep naar haar en de andere mensen toe waar ze bij stond. Ineens hoor ik: 'hallo hoe gaat het?'. Ik dacht echt huh hoor ik dit nou goed. Dus toen zei die vrouw nog wat in het NLs. Super grappig en verwachtte ik helemaal niet daar. Wat bleek nou, die vrouw heeft in totaal 15 jaar in NL gewoond en heeft zowel de basisschool als de middelbare school in beide landen gedaan. Haar ouders zijn NLs en zijn in de jaren 50/60 naar Australie verhuisd. Ze vertelde dat ze meer naar de NLse cultuur neigt ondanks dat ze langer in Australie woont dan in NL en hier ook geboren is. Wat genen wel niet kunnen doen:) We hadden het toen over gewoonten en verschillen tussen beide culturen. Wat ik in mijn vorige reisverslag al beschreef is dat de mensen hier heel vroeg opstaan en ook vroeg gaan slapen. Wij NLers staan in de regel iets later op en gaan wat later slapen aangezien we nog wat aan onze avond hebben dan. Australiers vinden het tijdverspilling om tot een uurtje of 10/11 uit te slapen in het weekend. Het woord 'uitslapen' komt niet in hun woordenboek voor. Verder laten Australiers elkaar uitspreken. Wij NLers onderbreken elkaar om bijvoorbeeld vragen te stellen of om een eigen ervaring uit te wisselen. Eigenlijk best wel rude haha. Ze zijn hier bijvoorbeeld ook gek op toast. Dit is wit casino brood wat in een broodrooster gaat. Ze eten dit dan met bijvoorbeeld boter en honing of vegemite. Dit laatste is echt smerig. En zo zijn er nog wel meer van dat soort verschillen tussen beide culturen.

Noosa Heads:
Op de dag dat ik naar Noosa Heads zou vertrekken, werd ik opgehaald door Nick en Marie. Nick heb ik via Facebook ontmoet op de pagina 'Australian rideshare'. Hij had daar een oproepje gepost wie met hem wil meerijden en dan ook de kosten voor benzine delen. En zo gezegd, zo gedaan. Was wel ideaal, want ze pikten me bij het huis van Bill en Jenny op. Ik hoefde dus niet met al mijn tassen te sjouwen. We zijn toen eerst naar The Big Pineapple geweest. Dit is een groot stuk land waar ananassen op worden geoogst. Er was daar ook een treintje die door het land reed met een gids die wat over de omgeving vertelde. Dit hebben wij niet gedaan, omdat we geen zin hadden om hier geld voor te betalen. We zijn toen een grote pineapple ingeweest om wat over de geschiedenis en achtergrond te lezen. Daarna zijn we richting de Glasshouse Mountains gereden en hadden we een mooi uitzicht over de bergen daar vanaf een lookout. Daarna nog even een wandeling door de rainforest gemaakt en vervolgens doorgereden naar het Kondalilla National Park. Daar ook een wandeling gemaakt en een mooie waterval gezien. We hadden toen de zonsondergang bekeken vanaf een lookout. Wauuuuww prachtig die zonsondergangen hier in Australie! Daarna zijn we naar het hostel gereden. Ik had toen voor 3 nachten in een 16 pers. dorm geslapen. En koud dat het was 's nachts!! Ik had gelukkig mijn lakenzak meegenomen en had toen met een pyjama en een vest er overheen aan geslapen. De derde nacht was het een kamer vol NLers. Er was toen een groep van 7 man die ook met Australian Backpackers hier zijn gekomen en samen een groepsreis hadden gemaakt. Ze hadden na die groepsreis 2 auto's gekocht en zijn toen samen gaan reizen. Voor de volgende dag hadden Nick en ik een dagtour naar Fraser Island geboekt. Dit is het grootste zandeiland ter wereld waar door de jaren heen een rainforest op is gaan groeien. We werden toen om 7.15 uur opgehaald bij een parkeerplaats voor het hostel. Het was een mega grote 4WD en ook heel hoog. We zijn toen met de ferry naar Fraser Island gegaan. Op weg naar de ferry toe reden we door een mooi natuur gebied. We reden via de A1 naar Gympie om vervolgens via Tin Can Bay road en Pomona Kin Kin road naar Wolvi te rijden. Daar reden we via Cooloola Way, Rainbow Beach road, Karoonda road en Inskip avenue naar Inskip en hier hadden we de ferry gepakt. Tijdens deze rit had ik wilde kangoeroes gezien, zowel ver weg als dichtbij:) Op de ferry mochten we de truck even uit om een frisse neus te halen. Ik heb hier toen dolfijnen gespot. Helaas sprongen ze niet het water uit, maar ik had wel hun koppies gezien:) Aangekomen op Fraser Island reden we de snelweg van 75 mile op. Ja jullie lezen het goed. Een snelweg op het zand. Het zand is zo compact dat je daar makkelijk 70 km op kunt rijden. Dat was echt super vet! De gids reed lekker hard langs het water en de zon scheen volop:) Na heel wat kilometers te hebben gereden gingen we ergens langs 'de snelweg' stoppen voor een pauze. We kregen toen een kopje thee of koffie en een cakeje. Hier heb ik natuurlijk weer wat mooie plaatjes geschoten. Na de break reden we door de rainforest verder naar McKenzie lake. OMG wat mooi!!!!! Ik heb serieus nog nooit in mijn leven zoiets moois gezien als dit witte strand met mega helder blauwe water. De kleuren liepen van heel lichtblauw naar donker blauw. Dit meer is gemaakt van in principe pure regenwater. Ja ik zeg in principe want je weet maar nooit wat voor troep er door mensen in het water terecht komt. Ik ben toen mijn hobby gaan uitoefenen: fotografie. Na heel wat foto's gemaakt te hebben had ik een duik genomen in het koude water. MAAR ik kan wel zeggen dat ik er gezwommen heb:) Daarna hadden we bij de trucks een overheerlijke lunch. Om het gebied waar de lunch verzorgd werd, stonden hekken vanwege de dieren die daar loslopen. Op dit eiland bevinden zich 200/300 dingo's. Het lijken hele lieve honden maar dat zijn het niet. De kans dat je ze overigens ziet is wel klein, aangezien het eiland heel groot is. Voor lunch hadden we wraps die je naar eigen keus mocht vullen (sla, geraspte wortels, rode ui, ham, kipfilet, tomaat, komkommer, geraspte kaas, etc.). Na de lunch had ik me omgekleed en reden we vervolgens door naar Central Station. Dit is een rivier met kraakhelder water. We hadden toen een wandeling door de rainforest gemaakt en langs deze rivier. Op een gegeven moment was iedereen uit beeld verdwenen en bleef ik met twee oudere mensen over. Zij liepen niet zo snel en ik bleef bij hen i.v.m. de veiligheid. De gids vertelde ons dat je iemand niet alleen moet laten en zo gezegd, zo gedaan. Als er iets met deze twee mensen gebeurde, dan kon ik eventueel doorlopen om hulp te vragen. Ook hier heb ik weer veel foto's gemaakt. Daarna reden we via 75 mile beach road weer terug naar de ferry. Bij Inskip zijn we toen via Rainbow beach terug gereden richting Noosa Heads. Het strand heeft deze naam verkregen door de gekleurde rotsen langs het strand. Helaas heb ik het meeste niet kunnen verstaan wat de gids vertelde aangezien er teveel lawaai was in de truck. En zoals de meesten van jullie wel weten ben ik slechthorend. Helaas kan ik daardoor weinig vertellen over Fraser Island.

De volgende dag hadden Nick en ik een surfles van 2 uur gehad van twee fransmannen die al heel lang in Australie wonen. Aangezien mijn naam Frans is had ik meteen een streepje bij hen voor:P Als eerst kregen we wat theorie en moesten we op het strand oefenen om op je surfboard te gaan staan. Pfff wat zwaar en dit is alleen al op het strand. Dus kan je nagaan wat het al wel niet in het water is. Wij mensen zijn geneigd om naar onze voeten te kijken wanneer we op ons board gaan staan. Het is een andere mindset die je moet aanleren. Wanneer je naar je voeten keek kon je het volgende tegen jezelf zeggen: 'look up idiot!'. Nou geloof me, als je dat elke keer wanneer je naar je voeten kijkt tegen jezelf moet zeggen, dan ga je wel omhoog kijken haha. Het is mij m.b.v. een van die fransmannen gelukt om ongeveer 6x op mijn surfboard te gaan staan! Woooww wat gaf me dat een kick zeg! Ik stond echt met een mega big smile op mijn surfboard:) Ik leek wel een klein meisje die vet enthousiast is wanneer ze een lolly bijvoorbeeld krijgt haha. Maar echt, het is zo moeilijk om op je board te gaan staan, laat staan om dan ook nog eens te gaan sturen. Na een tijd had ik er wel genoeg van aangezien mijn knieen en ellebogen tegen het board aan schuurden. Ik heb er uiteindelijk flinke schaafwonden aan overgehouden die wel redelijk zeer deden. Door deze ervaring moet ik toegeven dat surfen toch niet echt iets voor mij is. Het was leuk voor een keer maar ik kijk toch liever naar leuke surfers:) Helaas zijn er geen foto's en filmpjes gemaakt. Na deze surfles had ik een warme douche genomen en ben ik samen met Nick en een meisje van de surfles een wandeling langs de kust gaan maken in Noosa National park. Onderweg kwamen we twee wilde koala's tegen!! <3 Echt zo cuteeee!:) We zijn toen naar het uiterste punt van het park gelopen en zagen daar als kers op de taart nog een groep wilde dolfijnen!:) Bij het eind punt kwamen we nog een Duitse packpacker tegen. Nick besloot om terug te rennen aangezien hij met twee anderen door ging rijden naar Hervey Bay. Ik bleef toen met dat NLse meisje van de surfles en die Duitser achter. We liepen toen met zijn drieen terug naar het centrum. Eenmaal in het centrum aangekomen kwam ik een kamergenoot van me tegen. Dat was een Duitse jongen van 18 jaar. ik moet jullie zeggen dat ik mega blij was om hem te zien. Die andere twee zogen mijn energie leeg. Ik wist niet hoe snel ik bij ze weg moest komen. Ik ben toen met die Duitse jongen van 18 naar het strand gelopen om daar met twee andere kamergenoten (twee NLse meiden) de zonsondergang te bekijken. Ohh wat was dit weer mooi! Waren jullie maar hier, dan konden jullie het met je eigen ogen zien. Zelfs foto's kunnen dit beeld niet vastleggen. De volgende dag was het alweer tijd om met de Greyhound naar Brisbane te rijden. Mijn twee kamergenoten waarmee ik de zonsondergang die dag ervoor had bekeken, hadden ook deze bus. De bus vertrok om 11.05 uur 's ochtends. Perfecte tijd! Dan hoefde ik namelijk niet mega vroeg op te staan en iedereen wakker te maken met mijn geritsel. Ik had de keus om met de shuttle bus om 9.45 uur naar het busstation van de Greyhound gebracht te worden of dit stuk zelf te lopen. Uitaard koos ik voor de shuttle bus. Dan maar heel even wachten bij Greyhound busstation. Het was anders nog wel 20 minuten lopen. Ik had twee plekken voor mijzelf in de bus en kon ook nog mijn telefoon opladen en ik had Wifi. De Wifi werkte alleen wanneer we aan het rijden waren en niet bij de busstations om andere mensen op te pikken. Onderweg kreeg ik een belletje van Sunrover tours dat de trip naar Moreton Island was geannuleerd vanwege te weinig animo. Balen!!!!! Ik Daan gebeld om met hem te bespreken hoe nu verder. Toen ik in het YHA hostel aankwam in Roma street en had ingecheckt, had ik dit verhaal voorgelegd aan de receptioniste. Zij heeft Daan en mij toen uitstekend geholpen om op zoek te gaan naar een andere tour naar Moreton Island. Daan en ik hadden in het YHA hostel afgesproken. Hij zou zijn backpack in mijn kamer leggen zodat hij de volgende ochtend niet met die tas hoefde te slepen zo vroeg. Maarja toen werd de tour geannuleerd en was Daan al onderweg. En wel zo makkelijk, want dan konden we face to face bespreken wat we nu gingen doen. Uiteindelijk hebben we een tweedaagse tour naar Moreton Island geboekt met 1 overnachting op het eiland. Na deze tour geregeld te hebben, moesten we een overnachting regelen, aangezien we een nachtje langer in Brisbane zouden slapen. Helaas waren de redelijk goedekope kamers volgeboekt in het YHA hostel. We zijn toen naar het hostel ernaast geweest om te informeren hoeveel een kamer kostte. Dit bleek wel redelijk betaalbaar te zijn in vergelijking met een tweepersoonskamer in het YHA. De kamer kostte alsnog 29$ ipv 25$ aangezien er een voetbal match was die avond en het hostel zo goed als volgeboekt zat. Daan en ik zijn toen naar het YHA hostel teruggegaan om daar te koken. We hadden een bij elkaar geraapte diner, aangezien we allebei eten hadden wat op moest. Al met al was het nog wel lekker hoor:) Na het eten hadden we nog een quiz gespeeld met een groep andere backpackers. De man (Mike) die het spelletje leidde was een aardbei!!! Nee ff serieus, hij had zijn haar als een aarbei en dan ook met die kleuren! Dit deed hij voor charity. Hij is ook al een een pineapple geweest en weet ik veel wat nog meer. Hij was zo gay als maar wat, maar wel super cute! Natuurlijk moest ik even met hem op de foto na afloop:) Omdat we later waren aangeschoven moesten wij de eerste tien vragen nog even na de andere vragen beantwoorden. Wat bleek, je kon een nacht in de 'suite' winnen. Dit bleek een gewone tweepersoonskamer te zijn XD. Anyway, als 'troostprijs' kregen we een voucher voor een gratis BBQ de volgende avond en dit was alles behalve een troostprijs! Hmmm wat was dat lekker! De volgende dag hadden Daan en ik weer in het YHA hostel afgesproken. Hij sliep namelijk nog een nachtje in een ander hostel. We hadden toen onze spullen naar het andere hostel (Woodduck) gebracht. We konden namelijk al een 10.30 uur inchecken:) Daarna hadden we in het YHA hostel ontbeten aangezien ik het mega smerig vond in het Woodduck hostel. Na het ontbijt liepen we richting een punt waar we met de City Hopper een gratis tripje konden maken over Brisbane River. Bij het eindpunt hadden we een wandeling gemaakt en zijn daarna weer met de boot teruggegaan naar het beginpunt. Op een gegeven moment liepen we langs het theater en zagen daar advetenties van Dirty Dancing. Ik had hier al eerder reclames van op tv gezien en wilde daar zielsgraag heen. We kwamen toen bij de kassa aan en vroegen of er nog kaarten over waren voor die avond en hoeveel de kaarten kostten. Omdat het last minute was, konden we ze voor 70 dollar p.p. krijgen. Daan en ik keken elkaar aan en besloten toen om erheen te gaan! OMG my dream came true:D Wij daarna nog even life music geluisterd ergens op een middenplein en daarna snel teruggegaan naar het YHA hostel om daar dus onze gratis BBQ te nuttigen. We hadden salade, brood, beef worstjes, steak en kangoeroe gegeten. Dit laatste hadden ze te ver doorbakken waardoor het een beetje zwart en niet meer zo lekker was. Daarna zijn we snel naar het theater gelopen om de voorstelling Dirty Dancing te bekijken!! Het was echt een super leuke voorstelling en wat een prachtige zaal! Er konden 2000 man in, maar het was nog lang niet uitgekocht. Wij zaten op balkon 1 en keken schuin naar het podium. Tussendoor was er een pauze en hadden we allebei een drankje genuttigd. Pfffff wat duur zeg.. 8 dollar voor een glaasje brut, maarja ik was een avondje uit en vond dat ik het verdiend had:) Helaas stond bij elke uitgang een zaalwachter, waardoor ik niet echt goed kon filmen en foto's maken. Na afloop zijn we meteen naar het hostel teruggelopen, want de volgende dag zouden we naar Moreton Island gaan. Die nacht was er een bom ontploft in het hostel. Er zaten voornamelijk Fransen die dronken waren. Ze gingen met dingen gooien en weet ik veel wat voor kabaal ze nog meer maakten. Gelukkig gingen ze even later stappen, waardoor wij konden slapen. @ Manon: bedankt voor de gele oordopjes van de SA! Ze werken goed:) Zelfs zo goed dat ik de wekker niet hoorde en Daan gelukkig wel. Ik heb toen nog iets van 4 uurtjes kunnen slapen.

Moreton Island:
De dag dat Daan en ik naar Moreton Island zouden gaan, werden we om 7.15 uur opgehaald bij een hotel dat vlakbij het hostel lag. Daan nam alleen zijn dagrugtas mee, omdat hij terug zou komen in het hostel en ik nam mijn hele hebben en houden mee naar het eiland. Ik zou daarna terug gaan naar Bill en Jenny. Nadat we nog even gebruik hadden gemaakt van het super deluxe toilet in het hotel zijn we met een grote 4WD richting de ferry gereden. De ferry trip duurde 45 minuten en konden we naar boven om daar van het uitzicht te genieten. Ook was er een winkeltje en een koffie bar. Eenmaal op Moreton Island aangekomen reden we richting de scheepswrakken die naast de ferry lagen. We hadden ons daar omgekleed en iedereen kreeg een wetsuit, snorkel spullen en speciale handschoenen (om je tegen de schespswrakken af te zetten). Het water was een graad of 18 en erg koud. Bij Fraser Island was het water overigens 20 graden ongeveer. We moesten toen een beetje bij elkaar blijven en kregen van tevoren wat signaleren aangeleerd wat je moest doen wanneer de guide vroeg of het goed met je ging of niet. Hij had een zwemband bij zich voor mocht je kramp hebben dat je je daar aan vast kon houden. Ik vond het koraal net als vorig jaar erg tegenvallen. Dit was zelfs nog minder mooi dan bij de Great Barrier Reef. Het koraal was grijs en er waren niet heel erg veel vissen. Wel had ik nog een zester op de bodem gezien. Omdat ik heel vaak aan mijn oren ben geopereerd mocht ik vroeger niet duiken. Wanneer ik een meter onder water ben voel ik de druk al en gaat het zeer doen. Ik wilde het nu toch wel eens opnieuw proberen. Ik heb toen iets van 3/4 meter gedoken en de bodem geraakt:D En guess what?!?! Mijn oren deden geen zeer:D Alleen op het strand deed mijn rechter oor een heel klein beetje zeer, maar dit duurde gelukkig maar heel kort. Daarna liepen gingen de anderen kayakken en bleven Daan, ik en twee Chinezen achter op het strand. Ik had er niet veel zin in aangezien mijn rug zeer gaat doen. Ik heb toen mijn camera gepakt en ben toen lekker foto's gaan maken. Toen iedereen weer terug was op het strand, werd de lunch klaargemaakt. Ook hier stonden wraps op het menu en als toetje de goddelijke TimTams yummieeee. Dit zijn chocolaatjes met koek erin. Bij de wraps konden we drinken pakken. Ik dacht dat het iets van vruchtensap was maar dit bleek lemonade te zijn. Dit kreeg ik pas te horen nadat ik al een volle beker voor Daan en mij had ingeschonken XD. Joh, en stuiteren dat Daan en ik deden in de bus!!! Iedereen werd helemaal gek van ons. Nee grapje haha we hadden maar een klein beetje genomen en dit met water aangevuld. Na de lunch reden we door naar een oppervlakte waar alleen maar zand was en een grote heuvel zand. Hier gingen we sandboarden!!! Je nam dan een houten plank mee de heuvel op. Dit op zich was echt een workout, men wat was dat zwaar. Ik kwam als een afgepeigerde hond boven op de top aan. Daar aangekomen kreeg je een staafje wat op het materiaal van een kaars lijkt. Daarmee konden we onze plak mee invetten zodat we nog sneller gingen. Toen ik aan de beurt was moest ik mijn plank neerleggen en met mijn buik erop gaan liggen met mijn voeten de lucht in. Wooooww dit was gaaf!! Totaal geen wind daar en hard dat ik ging:) Na dit een aantal keer te hebben gedaan hebben we de mensen die 1 dag hadden geboekt, afgezet bij de ferry. Daarna zijn we naar het resort gereden. We sliepen met zijn vieren in een 16 persoonskamer. Helaas waren de tweepersoonsbedden al vergeven door de twee anderen en moesten Daan en ik een stapelbed slapen. Gelukkig konden we wel onderop slapen. Nadat ik mijn spullen had gedropt en een douche had genomen, ben ik met de gids en de anderen naar het strand gelopen. Dit was 2 minuten lopen. Daar hebben we toen de zonsondergang bekeken en uiteraartd foto's gemaakt. Daarna liepen we terug naar het resort en hadden we avondgegeten. We mochten kiezen tussen een aantal gerechten en dit werd dan voor je klaargemaakt. Daan had op het vaste land al een fles wijn gekocht voor ons. Als toetje hadden we allemaal een overheelijke cake (pindakaas smaak) met ijs. Na even uitgebuikt te hebben, gingen Daan en ik naar de sterrenhemel kijken. Dit uitzicht was echt fenomenaal mooi!!! De melkweg was hier zo goed zichtbaar <3 Wauuuwww echt prachtig!! Na een tijdje zijn Daan en ik bij het kampvuur gaan zitten en ben ik daarna naar bed gegaan. De volgende dag was ik naar het strand gegaan om daar wat foto's te maken. Ik had mazzel, want ik zag op een gegeven moment een kudde pelikanen vliegen en zag ze ook in het water of op de schreepswrakken landen. Wat een prachtig mooi gezicht! Ook hier had ik weer een prachtige regenboog gezien. Eenmaal teruggekomen in de kamer begon ik de dag met een heerlijk kopje koffie. Na het ontbijt (toast met een gebakken ei, tomaat en champignons) had ik mijn spullen gepakt en zijn we naar Honeymoon Bay gereden. Hier had je heel mooi uitzicht over de woeste zee. Je moest hier erg oppassen, aangezien het water tegen de rotsen aan klapt en je door de golven meegenomen kunt worden. Er was hier iemand overladen die aan het vissen was. Er hing een bordje met een geschreven tekst dat hij met zijn favoriete bezigheid stierf. Daarna zijn we richting de vuurtoren gereden. Toen we binnen in een informatie centrum waren begon het hard te regenen. We hadden toen even gewacht totdat de bui over was en liepen toen richting een hoger punt waar je prachtig uitzicht had over de zee. Ik heb hier toen wilde dolfijnen gezien en de staart van een walvis. Ook hadden we iets bijzonders gezien wat niet vaak voorkomt, namelijk een prachtige regenboog die heel groot was en vlak over het water richting het strand te zien was. Vervolgens reden we door naar Blue Lagoon. Dit was een meer, niet heel erg veel bijzonders. Daarna liepen we terug naar de truck en kregen we onze lunch. Dit was een wit vierkant broodje gezond met een banaan. Als tussendoortje kregen we een chocolade cakeje met kokos. Na de lunch reden we door naar Mount Tempest. Dit is het hoogste punt op het eiland (219 meter) waar we een prachtig mooi uitzicht hadden over het eiland en het vaste land. Gelukkig was het op het moment dat we daar boven kwamen even droog. We zagen de buien echter wel op ons afkomen en zijn toen weer terug naar de truck gelopen. Daarna reden we naar de ferry en zijn we weer teruggegaan naar het vaste land om daar met een andere auto terug naar de pick up plek te rijden. Onze tweedaagse trip naar Moreton Island zat er helaas alweer op. Eenmaal op Queenstreet aangekomen had ik de trein naar Bill en Jenny gepakt. In Carseldine aangekomen, hadden Bill en Tyson me van het station opgehaald.

De volgende dag had ik met Abba afgesproken. Dit is een van de Australische sporters van het Powerlifting team. We hadden ergens in Queenstreet bij een tentje geluncht en bijgekletst. Gelukkig hadden we een nieuwe kans. Vorig jaar toen ik hier in Australie was, zouden we ook afspreken. Hij was echter in de war met de datum dat ik in Brisbane was. En daarnaast had ik toch geen tijd gehad, aangezien ik maar een volle dag in Brisbane was. Op 22 juli 2015 vloog ik om 17.30 uur (locale tijd) van Brisbane naar Perth. In Perth is het 2 uur vroeger dan in Brisbane, dus ik ging wat dichter naar de NLse tijd toe:) Voordat Bill mij naar het vliegveld bracht, had ik mijn tassen ingepakt, was gedraaid en nog wat voor mijn werk als au pair voorbereid. Op het vliegveld aangekomen wilde ik een karretje halen voor mijn backpack. Dit kostte me echter $4, dus ik droeg me tas zelf wel aangezien maar maar een klein stukje lopen was. Na ingecheckt te hebben ging ik de douane door en liep ik naar mijn gate. Het vliegveld voor de binnenlandse vluchten is niet super groot, dus ik was redelijk snel bij mijn gate aangekomen. Ik had toen nog even met mijn moeder geskypt en vervolgens het vliegtuig in:) De vlucht duurde 5 uur en driekwartier. Dit was de langste binnenlandse vlucht van Virgin Australia en dus zat er een maaltijd bij de vlucht inbegrepen. Ik had We mochten een drankje kiezen en we hadden keus tussen twee maaltijden. Ik had rijst met groenten. Tijdens de vlucht had ik nog wat voor mijn baan als au pair voorbereid en muziek geluisterd. Ik zat bij het raam voor de vleugel op stoel 20A. naast mij was een plekje vrij en aan het gangpad zat een Australier die voor werk naar Perth moest.

In mijn volgend reisverslag zal ik mijn ervaring beschrijven als au pair in Perth.

Groetjes Xxx Germaine

• 21 Juli 2015 - 09:22

Marloes:

Super leuk weer om te lezen!! Goed om te lezen dat je echt van alles aan t genieten bent! Geniet nog even van je laatste dagen Brissie en en goede reis naar Perth! Spreek je snel!

• 21 Juli 2015 - 13:18

Liek:

Volgens mij heb je tot nu toe alles eruit gehaald wat er in zat!! Doe je goed! Veel succes en plezier in Perth !

• 21 Juli 2015 - 21:02

Alfons:

Fijn dat het zo naar je zin is. Een hele fijne tijd in Perth.

• 22 Juli 2015 - 11:11

Marja:

Wat een ervaring weer. Ik sluit mij aan bij de woorden van Liek. :)

x mama

• 23 Juli 2015 - 21:46

Manon:

Hey meis, echt super leuk al die verhalen! Ik lees ze met smart