Sydney, Roadtrip en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Sydney, Roadtrip en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Sydney, Roadtrip en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Germaine

28 Juni 2015 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met mijn tweede reisverslag:) Ik zou zeggen, pak er een kopje thee of een kopje koffie bij, want het gaat een lang verhaal worden. Ik neem er zelf ook even een kopje thee bij.

SYDNEY
De dag dat ik terugkwam in het hostel nadat ik mijn eerste bericht had geschreven, had ik kennisgemaakt met Kenny, Ieke en Romy. Zij zaten bij Daan in de groepsreis, vandaar dat ik hen leerde kennen. We raakten aan de praat en toen bleek dat Ieke en Romy samen een auto hadden gekocht en nog een plekje over hadden in de auto. Zo gezegd zo gedaan. Die zondag zouden we dan met zijn vieren (Romy, Daan, Ieke en ik) een roadtrip gaan maken van Sydney naar Brissie, oftewel Brisbane. Die avond zijn Kenny, Daan, een andere Nederlander en ik naar een fancy cocktail bar gegaan tegenover het hostel. De dag hiervoor kreeg ik trouwens van een medewerkster van Australian Backpackers te horen dat ik een baantje als au pair in Perth kon krijgen. Ik had toen mijn CV naar een andere medewerker van Australian Backpackers verstuurd. Hij had deze naar het gezin doorgestuurd. Ik werd toen de dag erna door het gezin gebeld om het e.e.a. door te spreken over het baantje. Hij vond mijn CV goed en het klikte meteen aan de telefoon, dus I've got the job!!:) Hier was ik heel erg blij mee, omdat ik de eerste dagen niet echt lekker in mijn vel zat. Iedereen in het hostel werkte namelijk overdag en Lesley zou de volgende dag vertrekken om als skileraar te gaan werken. Daar zat ik dan zonder werk. Maar gelukkig heb ik nu iets om naar uit te kijken!:) De volgende dag bleef ik in het hostel om het een en ander te regelen en klaar te maken voor onze roadtrip. Ik heb toen voor vliegtickets gekeken, met mijn mijn ouders en een vriendin geskypt, mijn kleding gewassen en mijn tas ingepakt.

Ik zou zeggen, neem er nog een kopje thee of kopje koffie bij, want er komt nog een lap tekst aan.

ROADTRIP:
21-6-2015: Dit was de dag dat onze korte roadtrip zou beginnen van Sydney naar Brisbane. Als eerst had ik uitgecheckt en op de computer een vliegticket van Brisbane naar Perth geboekt. Daarna met de anderen ontbeten en zijn we richting Newcastle gaan rijden, althans, dat dachten we. De dames hadden namelijk nog niet getankt. In Mona Vale hadden Ieke en ik bij mensen aangebeld om te vragen waar het dichtsbijzijnde tankstation was. Wij daarheen gereden in naar Terrey Hills, terwijl de auto het erg moeilijk had om vooruit te komen in de bergen. Toen we daar aankwamen bleek hij gesloten te zijn, omdat het zondag was. Oepsie... wat moeten we nu? Daar was onze redder in nood! Een man stapte de auto uit en dat was natuurlijk onze kans om te vragen waar het dichtsbijzijnde OPEN tankstation was. Nouja, dat bleek nog ongeveer tien minuten rijden te zijn. De auto ging dat in ieder geval niet meer halen. Eerste zei de man om een taxi te nemen en dan een jerrican mee te nemen en deze te vullen. Wij hadden de hoop al opgegeven en toen bood hij aan om ons te brengen. Daan is toen met hem meegereden en de dames en ik bleven bij de auto. Na een half uur ongeveer kwamen ze terug. Daan vroeg of iemand een foto van hem en de beste man wilde maken. Hij zou later wel uitleggen waarom. Dus ik had een aantal foto's van hen gemaakt. Bleek dat die Australier een bekende acteur van Winners en Losers is! Wij helemaal jaloers natuurlijk. Het was een leuke man om te zien en hij had ook nog eens een mooie auto. Zijn naam is: Lorenzo:) Nadat we met onze benen terug waren komen op Australische grond en de tank hadden gevuld waren we weer richting het hostel gereden. Daan en ik waren onze jas en vest vergeten. Romy heeft een Ierse vriend in het hostel zitten waar ze uitgebreid afscheid van heeft genomen. Dit betekende dat ze voor een tweede keer afscheid moest gaan nemen.. Nadat we de spullen uit het hostel hadden gehaald en Romy afscheid had genomen van haar vriend gingen we nog even pinnen en boodschappen doen. Uiteindelijk reden we pas om half 4 in de middag weg en kwamen we rond 21.00 uur pas aan op plek van bestemming. We hadden eerst de tent opgebouwd, daarna gemaakt en gegeten, We sliepen op een gratis parkeerplaats naast het vliegveld van Newcastle. De tent was te klein waardoor we onze benen niet konden strekken. Twee sliepen in de auto en twee in de tent, waaronder ik. Het was een ervaring om niet meer te vergeten. Het was erg koud en had mijn mummie slaapzak voor het eerst gebruikt. Ik sliep letterlijk onder de melkweg!! Dat was echt fenomenaal!!! Echt prachtig!! En het leuke is, dit zal ik wel vaker gaan zien:)

22-6-2015: Vandaag waren we naar Port Macquarie gereden. Onderweg waren we bij twee stranden gestopt: Dark Point en Seals Rock. Op het laatste strand hadden we pelikanen gezien en konden ook nog eens heel dichtbij komen. In Sydney hadden we veel regen gehad, maar hier werd het wel wat mooier en warmer. Vanuit de auto kon ik van een prachtig sterrenhemel genieten. 's avonds sliepen we in een cabin met zijn vieren. Het is best wel exciting om op de bonnefooi ergens heen te gaan en hopen dat ze nog ergens een kamer vrij hebben om te slapen. We kregen een kannetje melk met koffie, thee en suiker. Hmm Ieke en ik keken al uit naar een overheerlijk kopje koffie de volgende dag. Het fijne was dat we eindelijk weer een douche konden nemen! Ik moet zeggen dat ik de basic things toch wel echt heel erg waardeer: een bed, een douche, een dak boven mijn hoofd, etc. Hier werden wij allen even bewust van gemaakt.

23-6-2015: Nadat we waren uitgecheckt gingen we eerst naar de rainforest. Daar een wandeling gemaakt en toen in de auto geluncht. Onze lunch en breaky bestaat meestal uit casino brood met kaas en/of pasta. Easy, not very healthy but cheap. Daarna waren we naar een koala hospital geweest. Daar warden koala's verzorgd welke iets ergs hebben meegemaakt als een bosbrand o.i.d. In Byron Bay aangekomen hadden ze gelukkig nog een slaapplek voor ons vieren. Daan sliep op een vier persoons mannen kamer en de dames en ik op een 9 persoons vrouwen kamer.

24-6-2015: Vandaag zijn we met zijn vieren wezen kayakken en hebben dolfijnen op vier meter afstand gezien. Ook zagen we in de verte dat walvissen lucht omhoog spoten. Nadat we in het hostel terugkwamen hadden we een laaaaaange douche genomen. We hadden het allemaal erg koud. Gelukkig kregen we wel wetsuits aan. 's Avonds waren Ieke, Daan en ik naar Cheeky Monkey's geweest. Niet erg bijzonder. Australiers weten niet goed hoe ze moeten feesten.

25-6-2015: Vandaag reden we verder richting Brisbane, onze laatste stop. Onderweg hadden we een lunchstop in Surfers Paradise bij de Gold Coast. Aan het eind van de middag arriveerde we in Brisbane en ben ik met Bill naar huis gegaan. Mijn vader kent hem al een lange tijd. Wat een geluk dat ik hier mag blijven totdat ik naar Perth vlieg.

BRISBANE
Met Daan in het centrum afgesproken de volgende dag. Het duurt een half uur om met de trein naar centraal te komen. Het is goed te doen hier met de trein. Het is wel goedkoper dan in NL, want ik betaal voor een retourtje bijna $10 en dan ben ik een uur in totaal onderweg. Momenteel is het winter hier: ongeveer 20 graden overdag, regen/zon. We eten hier rond 17.00/17.30 uur. en kijken dan ondertussen het nieuws en een film. Ze gaan rond 21.00 uur slapen, omdat ze allebei weer erg vroeg op moeten. Vandaag (28-6-2015) hebben een een Aussie BBQ als breakfast gehad bij een creek. Hun Australische vrienden kwamen daar ook heen. Ik heb toen leren vissen. Nou mensen, dit is toch echt niks voor mij een beetje naar een hengel staan staren. Ik heb toen mijn camera gepakt en ben foto's gaan maken. De kinderen vonden het helemaal geweldig. We hebben toen met zijn vieren foto's gemaakt van elkaar. Eenmaal weer thuisgekomen gingen Bill en ik een ritje in zijn Chevolet maken. Wat een geweldige auto is dit! Een oldtimer uit 1924:) Iedereen op de weg naar de auto kijken natuurlijk en naar ons lachen. Er zit geen richtingwijzer op, dus moesten we zelf onze hand uitsteken. Het was prachtig mooi weer, heerlijk met zo'n open dakkie! Bill rijdt er helaas niet veel in, dus nu had hij weer een reden om erin te rijden. Voor lunch hadden we een overheerlijke steak van de barbie (bbq) met salade en potatoes. Engelse vrienden van hen kwamen langs en hadden meegegeten.

Nou mensen, ik hoop dat jullie weer hebben genoten. Ik moet zeggen dat ik mijn laptop wel mis. Maargoed, ik moet roeien met de riemen die ik heb toch. Gelukkig mocht ik hier een laptop lenen.

Fijne zondag nog daar aan de andere kant van de wereld!

Groetjes, Germaine

• 28 Juni 2015 - 14:10

Andrea Swerissen:

Hoi Germaine,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen.
    Super geniet er lekker van Down under.
    Lees je vlgd reisverslag graag weer.
    Jammer dat je niet op stéphanie haar verrassingsfeestje was , o
    Omdat ze geslaagd is in de waalstraat was.
    ze was heel erg verrast :-)
    Groetjes vanuit Heerhugowaard

• 28 Juni 2015 - 14:28

Liek:

Gaaf hoor gerrie, waar en wanneer ga je starten met je aupair baantje? Have fun!

• 28 Juni 2015 - 14:50

Larissa :

Whahahaha! Nee, vissen is echt niets voor jou.
    Dat kan iedereen meteen beetje mensen kennis wel raden.
    Wat fijn dat je een baan hebt.
    Ik ben benieuwd hoe je het vindt met die kids.
    Oh trouwens, als je op Bondi Beach komt moet je even de groetjes doen aan de lifeguards, vooral Maxi ;)
    Ik volgende ze op tv.

Nog steeds jaloers zeg ik: dag dag!
    Xxx Laris

• 28 Juni 2015 - 15:04

Petra:

Hé meis,
    Dit noem ik nou echt een backpacktrip!!!!!!
    Geweldig, ik zie het bijna voor me.
    Enne ik ben jaloers op die melkweg en die sterren⭐️⭐️⭐️⭐️
    Nog heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier. X

• 28 Juni 2015 - 15:19

Saski:

wat geweldig om dit te lezen. Je hebt in zon korte tijd al zoveel mee gemaakt. Echt super gaaf. Je schrijft ook echt heel erg leuk! Fijn dat je een baan hebt! Geniet er lekker van meis! Xx saskia

• 28 Juni 2015 - 15:21

Esther!:

Heey Germaine,
    WoW, wat stoer wat je doet zeg! Een stel gaat een raodtrip maken en jij stapt in een gaat mee, super..! Brood met kaas en pasta is best lekker! Wanneer begin je met werken of heb ik daar overheen gelezen?? Je schrijft niet te veel of te lang hoor

• 28 Juni 2015 - 15:54

Cerilla :

Heeey Germaine,

Wat een heerlijke avonturen om te lezen! Dat word een heel boekwerk over een jaar

• 28 Juni 2015 - 18:56

Tessa:

Hoi Germaine,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Wat heb je al een avonturen beleefd zeg, in die korte tijd dat je er bent. Heel veel plezier nog!

Groetjes,
    Je nicht Tessa.

• 28 Juni 2015 - 19:15

Sita:

Hoi Germaine,

Wat leuk om je ervaringen Down Under te lezen!
    Ik wens je nog heel veel plezier en geniet van je mooie ervaringen!

Groetjes van je nicht Sita

• 28 Juni 2015 - 20:08

Gydo:

Hey Gem!!! Klinkt goed zeg, ik word er jaloers van!!! Geniet ervan daar, down under!! X

• 28 Juni 2015 - 21:02

Alfons Verbiest:

Germaine, een geweldig verhaal. Leest lekker weg. Heel veel succes straks in Perth en je weet wie daar woont hè?

Kus, Alfons

• 28 Juni 2015 - 23:04

Marja:

Hoi dochter
    Wat een mooi sprekend verhaal weer. Het is net wat Cerilla schreef, je komt met een boekwerk vol verhalen thuis over 50 weken.

• 06 Juli 2015 - 14:29

Ans Wortel:

Hai die Hai daar down under.....ik zie dat je veel te vertellen hebt. Ben eindelijk op je website en ga vanavond op mijn gemakkie lezen. Ben zo blij dat het zo goed gaat daar. Dag lieve Germaine, groetjes van Ans de schouwburg Almereeee xx