Au pair Germaine in Perth 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Au pair Germaine in Perth 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Au pair Germaine in Perth 2

Blijf op de hoogte en volg Germaine

11 Oktober 2015 | Australië, Perth

G'day everyone!

Hoe gaat het daar in het koude kikkerlandje? Ik zit nu in de tuin bij mijn host gezin met een graadje of 30 en een heerlijk zonnetje erbij:) Mij hoor je dus zeker niet klagen. Het heeft even geduurd voordat ik weer een nieuw reisverslag kon maken, aangezien ik erg druk ben geweest de afgelopen tijd. Ik verveel me dan ook geen minuut van de dag en kom zelfs tijd tekort. De kids houden me goed bezig met van alles. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier. Ik heb het zelfs zo erg naar mijn zin dat ik heb besloten om nog een jaar langer te blijven. Om mijn tweede visum aan te vragen, moet ik 88 dagen op een farm hebben gewerkt. Na deze twee jaar in Australie te hebben doorgebracht, wil ik nog naar Azie. Het plan is dan om eerst naar Taiwan te gaan en van daaruit heel misschien naar de Filipijnen. Vanuit Taiwan vlieg ik naar Bangkok en vanaf daar wil ik naar Laos, Vietnam, Cambodja en weer terug naar Thailand. Na deze landen bezocht te hebben ga ik weer terug richting Amsterdam om daar mijn leven wederom op te pakken.

In een volgend reisverslag zal ik mijn ervaringen van mijn vakantie naar Bali beschrijven. In dit verslag vertel ik wat over mijn leven als au pair in Perth deel 2.

Zoals ik al eerder beschreef, heb ik het erg druk en vliegen de dagen voorbij. Wanneer de kinderen naar school zijn, heb ik wat vrije tijd. Dit vliegt overigens ook voorbij. In de tussentijd ben ik een aantal keer naar Kings Park geweest waarvan een keer met een Nederlands meisje en een Duitse jongen. Dat Nederlandse meisje had ik leren kennen via Gumtree. Dit is een soort marktplaats, maar dan de Australische versie. Ik ben met haar ook een keer naar China town in Perth geweest in de tijd dat de kids naar school waren. Toen hadden we daar wat rondgelopen en waren we een hostel binnengegaan. Zij was namelijk net in Australie en had nog niet eerder in een hostel geslapen. Daar aangekomen kregen we een rondleiding en twee kortingsbonnen. We hadden toen een pizza en een wijntje voor 5 dollar. Kijk, dat zijn nog eens leuke prijzen! Zelfs in Nederland krijg je dat niet voor die prijs. Verder ben ik met de jongste hier naar het strand geweest in de tussentijd dat de oudste op school zat. Hij vond het helemaal prachtig die golven. We hadden samen ook zandkastelen gemaakt. Verder had ik bezienswaardigheden voor Bali opgezocht en heb ik wat dingen voor mijn trip naar Azie uitgezocht. Het gezin heeft echt mega veel films en series, dus ik vermaak me hier wel. Helaas kom ik hier niet veel aan toe, aangezien ik druk ben met de kids, avondeten maken, etc. Sinds ik terug ben van Bali sport ik bijna elke dag, want het eten is hier niet altijd gezond. Doordat de ouders fulltime werken, hebben ze niet veel tijd en zin om uitgebreid te koken. Vaak eten we vlees met knoflookbrood en wat diepvriesgroenten. De kids lusten dan ook niet veel, vooral de oudste lust niet veel. Wanneer ik eten heb gemaakt krijgen ze iets voor hun neus wat ze niet kennen. Het ziet er niet lekker uit en daarom lusten ze het niet. Klinkt erg logisch toch?!? Anyway, ik probeer het sporten af te wisselen zodat het wel leuk blijft. Ze hebben hier de Zumba cd's die ik in Nederland ook had. Verder kan ik de hometrainer hier gebruiken, ik loop hard en zwemmen. Het gezin heeft namelijk een zwembad in hun tuin, hoe nice!!! Ja ik heb het echt getroffen hier. Na het hardlopen en de hometrainer duik ik meestal even het zwembad in om af te koelen. Helemaal nu met deze temperaturen rond de 30 graden.

Op 6 september was de vader van het gezin jarig. Dat weekend had ik bij zijn ouders op de farm doorgebracht. Ik vind het heerlijk om daar heen te gaan, want dat is het echte Australië: rood zand, boerderijen met een groot stuk land er omheen, rust, vogelgeluiden, verschillende dieren, heuvels, kampvuren met marshmallows erbij en natuurlijk dragen de bewoners er een soort cowboy hoed. Die zondag hadden we bij de Noble Falls afgesproken. Helaas kon de moeder van het gezin er niet bij zijn, want zij moest naar Melbourne voor haar werk. (Toen ze terug kwam van deze trip had ze de beroemde chocolade macadamia's meegenomen. Ik had toen een zakje als cadeau gekregen.) Ik was die dag met de ouders van de vader van het gezin meegereden naar de watervallen. We hadden daar ontbeten. Iedereen had wat meegenomen en de worstjes bereidden ze op een openbare bbq. Na de bbq hadden we taart om de verjaardag van de vader van het gezin te vieren. En natuurlijk kreeg hij allemaal cadeautjes. 's Avonds waren we uit eten geweest naar een Italiaan. Het was echter geen rustig avondje uit, omdat het erg druk was in het restaurant. Hierdoor konden we elkaar amper verstaan, dus waren we maar snel weggegaan. Ik moet wel toegeven dat uit eten gaan hier wel wat anders werkt dan in Nederland. Wanneer iemand klaar is met eten, wordt zijn bord al weggehaald. Meestal besteld de moeder van het gezin alvast het eten voor de kids, omdat zij erg ongedudig zijn. Wanneer zij klaar zijn, willen ze meestal direct naar huis. Wij volwassenen moeten dan nog ons eten krijgen.
Afgelopen tijd zijn de plafonds in het huis gerenoveerd, omdat er overal scheuren in zaten. Dit was met de bouw van het huis niet goed gedaan en moest nu dus opnieuw gedaan worden. Ik ben toen een paar dagen hier gebleven om een oogje in het zeil te houden. Verder heb ik een keer met een Duits meisje (ook een au pair) op het strand afgesproken. Het strand is ongeveer een half uur rijden hier vandaan. Daarom ga ik er ook niet vaak heen. Ik merk overigens wel het verschil in sterkte van de zon. Ik probeer de zon dan ook te vermijden rond het middaguur. De bewoners waarschuwen je continu voor de sterkte van de zon en zitten dan ook het liefst in de schaduw of binnen waar het koel is. Huidkanker komt dan ook veelvuldig voor in Australië.

Ik heb afgelopen tijd een whale watching tour van drie uur gemaakt. De boot vertrok vanaf Fremantle richting Rottnest Island. Halverwege konden we de eerste walvis spotten. Ik heb vorig jaar aan de oostkust vanaf Hervey Bay een whalewatching tour gedaan en was toen echt blessed dat ze uit het water sprongen. Dit keer heb ik dat helaas niet gezien. Ik zag nu de rug en staart van drie walvissen. Op een gegeven moment kwam er eentje heel dichtbij, dit was wellicht een metertje of 30. Op de boot kwam ik een Frans meisje tegen (ook een au pair). Zij was daar met een Duits meisje (ook een au pair). Na de tour was ik met hen meegegaan en ontmoetten we nog 2 andere Duitse meiden (ook au pairs). Uiteindelijk heb ik een gezellige middag gehad. Op 27 september had de vader van het gezin mij naar zijn ouders op de farm gebracht. Ik ging namelijk de drie dagen erna op een paardenfarm werken om te kijken of ik het werk leuk zou vinden om hier mijn tweede visum te voltooien. Het was een ervaring om niet meer te vergeten. De paardenfarm is van een Nederlandse vrouw die naar Australië was geëmigreerd tientallen jaren geleden. Zij is een van de beste horse breeders in West Australië. Het werk bestond uit het voer voor de paarden klaarmaken (2x per dag), hooi in zakken doen, de paarden (47 in totaal) en koeien eten geven (2x per dag), hekken en kippengaas om een boom repareren, waterbak aanvullen, emmers schoonmaken waar het voer in had gezeten, de schuur aanvegen en takken bij de schuur opruimen. Het was lichamelijk erg zwaar werk, omdat ik veel moest tillen. Het werk als au pair is daarentegen mentaal zwaar werk, aangezien de kids soms het bloed onder mijn nagels vandaan halen en het dan de kunst is om rustig te blijven. Er is tot nu toe nog geen dag geweest dat de kinderen zich voortreffelijk gedragen. Er is altijd wel eentje die zich niet gedraagt.

De kinderen hebben net twee weken vakantie gehad. In de vakantie heb ik dus drie dagen op de paardenfarm gewerkt, ben ik met de kinderen naar de bioscoop geweest (Blinky Bill). Dit is een typisch Australische tekenfilm over koala's en the outback. Verder hebben we een aantal keer in het zwembad gezwommen. Ik heb ze het woord 'bommetje' aangeleerd. Wanneer ze het water in springen roepen ze allebei dit woord. De grand final van rugby was ook in hun vakantie. De broer van de vader van het gezin kwam hier met zijn kinderen de wedstrijd bekijken. Helaas hadden the Eagles verloren waardoor de mannen niet te genieten waren. Ik ben ook een keer met de oudste meegeweest naar haar rollerskaten. Verder waren de kids en ik een paar dagen naar de ouders van de vader van het gezin gegaan. De kinderen hadden erg genoten op de farm. Het was wel fijn dat ik ook mee was, want zij heeft onlangs een knie operatie ondergaan, waardoor ze niet veel kan. Ik kon de kinderen dan in bad stoppen, hun eten maken, hen aankleden, etc. Op de laatste dag van de kids hun vakantie waren we naar het werk van hun moeder gegaan. Zij werkt in het BHP building in het centrum en heeft daar prachtig mooi uitzicht over Perth. We waren naar verdieping 54 gegaan waar zich de kantine bevindt. Daar hadden we wat foto's gemaakt en daarna liet zij haar bureau zien op de 49e verdieping. Normaal gesproken kost het geld om een hoge toren in te gaan, maar dit keer bleef het mij bespaard:) Nadat we met zijn vieren ergens geluncht hadden, gingen de kids en ik weer terug naar huis om vervolgens het zwembad in te duiken. 's Avonds waren we uit eten gegaan met de vader zijn ouders en een aantal vrienden. Gisteren hadden de kids, de vader en ik monopolie gespeeld. De oudste had gewonnen met haar duurste straat (de Kalverstraat volgens mij in de Nederlandse monopolie). Vandaag heb ik een film met de kids gekeken (de Minions). Morgen begint school weer en dan heb ik weer wat vrije tijd.

Donderdag 22 oktober komt de volgende au pair hier aan (een Frans meisje). Zij zal mij dan overnemen en blijft hier tot eind januari volgend jaar. Mijn plan ziet er nu zo ongeveer uit:
31 oktober t/m 16 november naar de Fiji Eilanden, daarna een maandje farm work voor mijn 2nd Working Holiday Visa, 21 december richting Sydney vliegen waar ik een vriendin vanuit Nederland ontmoet. We blijven dan twee weken in Sydney en vliegen dan 4 januari naar Nieuw Zeeland om daar ongeveer 2.5 week rond te trekken. Vervolgens vlieg ik 4 februari terug naar Sydney en dan wil ik 2 maanden op een farm werken tot dat ik die 88 dagen heb. Het plan is om daarna weer terug te gaan naar dit gezin om hier een X tijd weer als au pair te werken. Ze kennen mij tenslotte en vinden mij ook een goede au pair. Ik doe eigenlijk meer dan er van mij verwacht wordt. Het plan is om in mei/juni volgend jaar op mijn dooie gemakje de westkust te bekijken. Maargoed, de plannen zijn nu al een aantal keer gewijzigd dus niks staat dan ook vast.

Dit was het dan weer voor nu. In mijn volgend reisverslag zal ik dus wat over mijn vakantie op Bali vertellen.

Groetjes, Germaine

Ps. Wist je dat...

1. ik ben al bijna 4 maanden in Australië ben.
2. links rijden niet zo moeilijk is, oefening baart kunst.
3. Australië zeer goede wijnen heeft.
4. ik al een lekker bruin kleurtje heb.
5. ik al bijna 5000 foto's met mijn camera heb gemaakt (en dan nog niet eens de foto's van mijn telefoon meegeteld).
6. en ik nog steeds elke dag een dagboek bij houd:)

  • 11 Oktober 2015 - 20:41

    Alfons Verbiest:

    Hoi Germaine,

    Bedankt maar weer voor je reisverslag. Ik denk dat je het hier rustiger had dan daar. Haha.
    Tot je volgende verhaal dan maar weer.

    Kus, Alfons

    PS: ben je eigenlijk al bij Nick en Tanja langs geweest?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germaine

Hallo welkom op mijn profiel! Wat leuk dat je even een kijkje komt nemen. Op mijn profiel kun je al mijn reisverhalen lezen en foto's bekijken. Als je je e-mail adres achter laat, krijg je automatisch een bericht wanneer ik een nieuw reisverslag heb gepost. Zo blijf je op de hoogte van mijn avontuur.

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 14272

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 15 Juni 2016

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: