Au pair Germaine in Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Au pair Germaine in Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Au pair Germaine in Perth!

Blijf op de hoogte en volg Germaine

12 Augustus 2015 | Australië, Perth

Hello everyone!!

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag. Ik zal jullie in dit verslag wat vertellen over mijn werk als een au pair.

Het eerste gezin:
Toen ik op het vliegveld in Perth aankwam, werd ik door Dean (de vader van het gezin) en zijn oudste zoon opgehaald waar ik als au pair aan de slag zou gaan. Zijn vrouw en drie jongste kinderen waren nog steeds op vakantie en zouden de dinsdag daarop weer terugkomen (ik kwam op woensdag avond aan).Het gezin woont in Byford (suburb van Perth). Ik was erg moe na de reis en probeerde desondanks toch nog een gesprek aan te gaan met de vader. Zijn oudste zoon had zich achter zijn iPad verstopt en ging daarna slapen. Dean was niet erg spraakzaam in de auto en had op een gegeven moment de muziek heel hard aangezet. Dit was niet erg prettig voor mijn oren, aangezien ik hier heel gevoelig voor ben. Anyway, toen we bij het huis aankwamen had Dean mij een rondleiding gegeven. Daarna had ik me klaargemaakt om naar bed te gaan. Toen ik in de badkamer kwam, schrok ik vanwege de schimmel. Het was avond en ik was moe, dus ik dacht morgen weer een dag en dan zien we wel weer verder. Toen ik in de ochtend de badkamer, de woonkamer en de keuken in kwam, schrok ik me echt een ongeluk! De avond ervoor had ik het goed gezien. In de badkamer zat overall schimmel en het hele huis was smerig. Overal lagen kattenharen en stof. In de koelkast lag een paprika te bederven en stonk het naar kattenvoer omdat er een blikje kattenvoer open in stond. Tevens zat er schimmel in de koelkast en vriezer. En dit was nog niet het ergste.. Op het aanrecht liepen overall mieren!!!! Toen ik de vaatwasser open deed liepen er kuddes mieren. Ik heb toen de vaatwasser op zijn heetste en langste programma aangezet zonder iets erin. Toen ik in de badkamer kwam, zag ik mieren in de douche lopen. Eenmaal weer terug in mijn kamer, ontdekte ik ook hier mieren. Bij mijn hoofdeind zat er iets zoetigs waar de mieren op af kwamen. Het doden van de mieren had geen zin, want ze bleven maar komen. Dean vroeg of ik boodschappen wilde halen en mocht de auto meenemen. Zo gezegd zo gedaan dacht ik. Ik was blij dat ik even weg kon het huis uit met die dierentuin daarbinnen. Het volgende probleem was dat ik de bestuurdersstoel niet aangepast kreeg. Op dat moment kwam de buurvrouw aangereden en had haar toen gevraagd om te helpen. We hebben toen allebei een paar minuten zitten klooien om de stoel uiteindelijk naar voren te krijgen. Het laatste probleem was dat ik de auto niet gestart kreeg. Hij reed wel naar achteren maar niet naar voren. Toen ik Dean opbelde reageerde hij geirriteerd. Uiteindelijk kreeg ik hem gelukkig wel aan de praat. Het rijden was weer even wennen aan de linkerkant, maar ik had het gelukkig vrij snel weer in de vingers na een rondje geoefend te hebben. Eenmaal teruggekomen had Dean mij vriendelijk verzocht om voor die dinsdag weg te zijn. Uit het gegeven dat ik de motor niet gestart kreeg, maakte hij uit op dat ik geen tot nauwelijks rijervaring had. Ik had hem aangegeven wel wat ervaring te hebben. Hij had een aantal weken daarvoor een auto ongeluk gehad en wilde een au pair met heel veel rij ervaring. Dit was echter een miscommunicatie geweest. Ik mocht er nog het weekend blijven, maar moest voor die dinsdag weg zijn aangezien zijn vrouw en kinderen dan terug zouden komen van vakantie. De volgende dag ben ik op zoek gegaan naar ander werk. Ik ben lid geworden van een pagina op Facebook voor au pairs hier in Perth. Daar had ik een oproep zien staan van een agency die met spoed een au pair zocht. Daar had ik een bericht onder geplaatst en zij hadden me toen teruggebeld. Ik zou toen mijn CV naar hun sturen zodat zij deze naar het gezin door konden sturen. Ik ben toen naar de dichtbijzijnde bibliotheek gegaan om mijn CV aan te passen om deze vervolgens naar het agency bureau te sturen. Even later kreeg ik een persoonlijk bericht van een moeder die met spoed een au pair zocht. We hadden elkaar toen telefonisch gesproken en wat over onszelf verteld. We hadden voor de volgende dag afgesproken om ergens koffie te gaan drinken. Even later kreeg ik een berichtje dat haar man mij diezelfde middag al kon ophalen. Ik had een goed gevoel hierbij en zo gezegd zo gedaan. Ik wilde namelijk zo snel mogelijk weg van die dierentuin. Ik ben toen snel teruggereden naar het huis om mijn spullen te pakken. Na een briefje met de sleutel achtergelaten te hebben en afscheid genomen te hebben van Dean zijn oudste zoon ben ik met de vader van het huidige gezin meegereden.

Het huidige gezin:
Op weg van Byford naar Dianella (suburbs van Perth) hadden de vader van het huidge gezin en ik hele gesprekken over van alles en nogwat. Het klikte meteen:) Hij was nog wel wat argwanend naar mij toe, omdat de vorige au pair hun zoontje alleen in het huid had achtergelaten. Dit was een verschrikkelijke ervaring geweest voor de ouders en ze moest dan ook dezelfde middag vertrekken. De volgende dag trok ik bij het gezin in. We vertelden allebei over onze slechte ervaring. Hij heeft mij toen mijn kamer laten zien en een rondleiding gegeven. Daarna ben ik achter gebleven en had hij de kinderen opgehaald. Dan kon hun dan op de terugweg naar huis vertellen dat er een nieuwe au pair is. Ze hebben een zoontje van 4 jaar oud die in groep 1 zit en een dochtertje van 7 jaar die in groep 3 zit. Diezelfde avond ben ik met het gezin mee uit eten geweest en had ik kennisgemaakt met de vader zijn ouders en wat vrienden die uit Broome overgekomen waren. Het was een erg gezellige avond en op die manier kon ik het gezin wat beter leren kennen. Uiteraard werd er wijn gedronken bij het eten. In de eerste nacht werd ik door hun zoontje gewekt, omdat hij een nachtmerrie had gehad. Ik werd meteen in het au pair leven gegooid. De volgende dag had ik een overheerlijke douch genomen, aangezien ik dat in het vorige huis niet had gedaan vanwege de schimmel en mieren.. Dat weekend heb ik gebruikt om het gezin te leren kennen. We hebben toen ergens geluncht en die zondag zijn we naar Fremantle geweest. We waren naar Roundhouse geweest, hadden een entertainment show op straat bekeken, een paar stranden bekeken, over de markets gelopen en geluncht. Het was een heerlijke dag en de kinderen vonden het ook erg leuk. Tegen de avond heb ik samen met Dan een ritje in hun auto gemaakt. Het is een heerlijke automaat om in te rijden. Hier zou ik de komende drie maanden met veel plezier in gaan rijden:) De volgende ochtend heb ik samen met de moeder de kinderen naar school gebracht. Nadat zij naar haar werk ging daar heb ik voor het eerst hier in Australie hardgelopen:) Hmmm heeerlijk!!! Zeker voor herhaling vatbaar hier. De volgende dag had ik hutspot voor het gezin gemaakt. Ze vonden het erg lekker:) Dit was een van de vele keren dat ik had gekookt. Dan houdt niet van koken en de moeder komt laat thuis. En ik houd van koken en mag dan ook lekker mijn gang gaan. De kinderen zijn de gerechten niet gewend en lusten dan ook niet alles. De kinderen eten vaak wit brood met boter in de avondeten. Ik prober dan ook vooral gerechten te maken met veel groenten, maar dit vinden ze niet echt lekker dus. Het volgende weekend moest de vader werken en ben ik met de moeder en kinderen erop uit geweest. Als eerste gingen we naar de fotograaf. Er werden foto's van de kinderen en hun hondje gemaakt als cadeautje voor hun opa en oma. Daarna gingen we het centrum daar in. We hadden toen een restaurant bekeken die in een container was gebouwd. Dit was te zien in een lokaal televisie programma. Een aantal restaurants moesten tegen elkaar strijden en de winnaar kreeg een geldbedrag. Deze mensen warden aanvankelijk uitgekozen en zij moesten dus een heel restaurant ontwerpen en laten bouwen in een container. Een Eigen restaurant hebben was een droom van hen allemaal. Degene die hier in Perth staat hebben wij bezocht en vond ik tevens ook de mooiste. Het heeft een gezellige sfeer van binnen. Na dit restaurant bekeken te hebben en foto's gemaakt te hebben, gingen we ergens lunchen. Nouja, het was meer snacken haha. Ik had een cheesecake en de kinderen churros. De volgende had ik een keus gemaakt wat ik in de week dat het gezin op vakantie gaat, ga doen. Zij gaan namelijk een week naar Bali. Ze hadden we uitgenodigd om mee te gaan, of ik mocht hier blijven of wat anders gaan doen wat ik zelf wilde. Het leuke is dat ze me geheel vrij laten. Ik mag in de weekenden bijvoorbeeld zelf iets doen of met hen mee dingen doen. Ik had besloten om met hen mee te gaan naar Bali!!! Yeahhh:D Bali stond ook al een tijdje op mijn bucketlist. Van 12 t/m 20 september gaan we daar heen. We hebben er allemaal erg veel zin in. De kinderen zullen zich bij de miniclub vermaken, de ouders bij het zwembad en ik ga lekker mijn eigen gangetje. Ik heb al een lijstje gemaakt met de dingen die ik wil zien. Natuurlijk zullen we wel een aantal dingen met zijn allen doen. Maar de ouders willen vooral lekker relaxen en gelijk hebben ze. Zij zijn al een aantal keer naar Bali geweest, omdat het redelijk dichtbij is voor hen en ook betaalbaar. Als iemand trouwens nog tips heeft wat ik moet gaan bekijken, dan hoor ik het graag!!:) Nadat ik mijn ticket had geboekt, ben ik bij de ouders en de broer + gezin van de moeder, gaan zitten. De kinderen waren lekker aan het spelen en wij zaten heerlijk in de zon te kletsen met Corona (voor de mannen) en overheerlijke wijn erbij. Het volgende weekend was ik op 8 augustus wezen shoppen in Perth. Eindelijk het centrum gezien sinds ik hier in Perth ben haha. Ik had toen ergens lekker uitgebreid geluncht. Daarna had ik met de vader van het gezin op centraal station afgesproken. Hij had namelijk twee kaarten gekregen voor een belangrijke football (rugby) wedstrijd Westcoast Eagles (Perth)tegen The Hawks (Melbourne). De vader vroeg of ik mee wilde en zo gezegd zo gedaan!! Van tevoren gingen we nog wat in een pub drinken die naast het stadion lag. Het regende zo nu en dan die dag. Toen we de trein uitkwamen, gingen we eerst ergens schuilen, omdat het met bakken uit de hemel kwam. In de trein waren nog niet erg veel supporters, omdat het nog vroeg was. Eenmaal in de pub aangekomen raakte ik aan de praat met een aantal mensen die mij blijkbaar in de trein hadden horen praten over dat ik uit Nederland kom. Ze waren helemaal geintereseerd en waren benieuwd naar wat me hier bracht. Ik vertelde dat het mijn eerste wedstrijd is en dat ik er erg naar uit kijk. Het bleek niet een al te beste wedstrijd te zijn om voor het eerst heen te gaan, aangezien het een moeilijke wedstrijd zou worden voor de Eagles. Even later raakten de vader, zijn vriend (die de kaartjes kwam brengen) en ik aan de praat met twee andere vrouwen. Een daarvan was op een gegeven moment dronken en was helemaal weg van me, omdat haar vader ook uit Nederland komt. Omdat het zo gezellig was, waren we de tijd vergeten. Helaas hadden we het begin gemist en zo ook het moment dat er een echte eagle (adelaar) in het stadion zou vliegen. Dit blijken ze voor elke wedstrijd te doen. Anyway, de vader had die dag een radiootje gekocht met batterijen die je moest opladen door aan een hendel te draaien. Tijdens de wedstrijd luisterden we ook naar de radio wat er over de wedstrijd werd gezegd. Sommige mensen hadden oortjes in en luisterden ook naar de radio. Het was echt slecht weer en begon op een gegeven moment heel hard te regenen. Wij zaten net in het deel dat niet overdekt was.. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we dikke kleding aan en een regenjas. Hij had op een gegeven moment gewoon een paraplu erbij gepakt, terwijl dit eigenlijk niet mag. Dit heft namelijk met de veiligheid te maken. Sommige supporters vinden het blijkbaar leuk om elkaar hiermee in elkaar te slaan. Maar wij zaten hierdoor wel enigszins droog:) De Eagles hadden helaas niet gewonnen. Eenmaal bij het station aangekomen liet de vader zijn railway kaart zien en vroeg of me met de machinist mee mochten rijden voorin. Het volgende moment stonden we bij hem voorin in de trein:) Wat een super vet uitzicht daar!! En wat een mazzel hihi. De vader werkt namelijk bij het spoor en heft toestemming om mee voorin te rijden bij de machinist. Er is alleen wel een maar haha. Dit mag hij alleen in uniform en tijdens werktijd. Gelukkig had hij hierdoor geen problemen gekregen op het werk. De moeder van het gezin was wel jaloers op me, omdat zij dit nog nooit heft gedaan. Oelalaaa, voel me wel vereerd!!

De volgende dag (9 augustus) waren we naar New Norcia geweest. Dit is een groot terein met allemaal oude gebouwen. New Norcia is de enigste monastieke stad in Australie. Het is in 1847 opgericht door Spaanse monikken en werd geleid door de Spanjaard Rosendo Salvado. De gebouwen zijn in Spaanse stijl gebouwd en worden hedendaags nog door de monikken gebruikt om er te leven, werken en te bidden. Na deze rondleiding hadden we ergens langs de kant van de weg geluncht. Je zag heel veel road trucks voorbij komen van 36.5 meter. Ze waren echt huge!!! Na de lunch reden we door naar de ouders van de vader van het gezin. Zij wonen in the countryside en hebben een groot stuk land, heel veel sinnaasappelbomen, kruiden en twee paarden. Oma had een knie operatie ondergaan en kan momenteel niet op de paarden rijden. Ik ben helemaal gek van paarden en vertelde over mijn ervaring. Zij had me toen uitgenodigd om daar een weekend te blijven en voor haar paarden te zorgen. Zo hebben we allebei een win win situatie, aangezien zij niet voor de paarden kan zorgen. Ik ga binnenkort even een weekend plannen wanneer ik daar heen ga:D Het schijnt dat je daar ook heel mooi de sterrenhemel kunt bekijken. Op Moreton Island was de Milkyway echt heel duidelijk zichtbaar en hier waarschijnlijk ook.

Mijn dagen als au pair:
Doordeweeks gaat mijn wekker rond 6.15 en maak ik ontbijt voor de kinderen. Daarna kleed ik ze aan en poets ik de tanden van het jongetje. Het meisje kan dit al zelf doen. Van maandag t/m woensdag breng ik de kinderen allebei naar school en om half 3 rijd ik weer richting school om de kinderen op te halen. Op donderdag en vrijdag heb ik het jongetje van 4 hier thuis. Dan gaan we samen leuke dingen doen. Nadat we weer thuis komen ga ik meestal het eten maken of ik ga met de kids spelen. Tevens attendeer ik de oudste erop dat ze huiswerk moet maken, want anders doet ze het niet. Vaak gaat dit met tegenzin, maar uiteindelijk doet ze het wel. Ze vragen na school allebei om een snack en deze pak ik dan voor hen. Ze gaan allebei dagelijksin bad. Dit doen ze voor of na het avondeten. Meestal doen de ouders hen in bad, maar ik doe het ook wel af en toe. Daarna kijken we meestal tv of zitten we aan tafel na te kletsen. Van maandag t/m donderdag kijken we de Australische tv serie: Home and Away. Ik ben hier helemaal verslaafd aan geraakt en wil het dan ook geen dag missen haha. Het is zo'n 4x beter dan GTST aangezien het zich onder andere op het strand afspeelt. Verder is het accent ook erg leuk om naar te luisteren:) Rond een uur of 20.00/20.30 gaan de ouders en ik richting bed, want de volgende dag moeten we weer vroeg op. De vader staat rond 5.15 uur op en de moeder ongeveer een half uur later.

Het huis is erg groot en heel mooi. Ze hebben dit destijds zelf ontworpen en laten bouwen. Hiervoor stond een ander huis en hebben ze voor ongeveer 10.000 dollar laten slopen. Dit huis kostte ongeveer 6/700.000 dollar. Ze hebben een oprit met een garage. Daarnaast hebben ze een aparte tv kamer waar de vader vaak football kijkt. Zij hebben hun Eigen slaapkamer met inloop kast, bubbelbad en aparte regendouche. Dan is de woonkamer en keuken in 1 ruimte zonder tussenmuur dus. Naast de eettafel in de woonkamer staat een muur en in de ruimte daarnaast staat een hometrainer en een piano voor hun dochter. Zij krijgt namelijk pianoles op school en oefent hier dan op in haar vrije tijd. Dan loop de een gang in waar de kamers van de kinderen zijn, mijn kamer, een speelkamer met mega veel speelgoed, de badkamer van de kinderen (die deel ik met hen) en een apartte toilet. Mijn kamer is lekker groot met eigen kast en een tweepersoonsbed. In de tuin hebben een een overdekt gedeelte waar een tafel staat. Ze verbouwen hun eigen kruiden en hebben allemaal exotische planten. Op het stukje grasveld hebben ze een trampoline staan voor de kinderen en daarnaast een zwembad welke met een glazen muur is afgezonderd van de tuin. Het is momenteel te koud om te zwemmen, maar hopelijk kunnen we volgende maand of de maand erna lekker spetteren!

Helaas is de jongste nu ziek thuis. I look after him, omdat de ouders fulltime werken. Wel heel sneu, omdat hij de afgelopen dagen veel heft gehuild. Hopelijk is hij morgen wel weer beter, omdat we van het weekend een weekendje weg gaan richting Margaret River. The place to be for good whine!

Dit was het dan weer voor nu. Tot snel!

Groetjes, Germaine

  • 12 Augustus 2015 - 20:34

    Marja:

    Hoi Germaine

    Wat heb je weer veel meegemaakt in een korte tijd. Het is maar goed dat je alles opschrijft (voor ons) want als je weer in Nederland bent, weet je vast niet alles meer. Maar helaas wel van die vreselijke mieren. Dat zal je nooit vergeten. Getsie. Fijn dat je zo snel een ander au-pair gezin hebt gevonden die heel goed bevalt.
    Nou geniet maar lekker van alles wat je nog mee gaat maken bij en met hun.

    Lieve groet, kus mama

  • 12 Augustus 2015 - 21:05

    Alfons:

    Hoi moppie,

    Heel fijn dat het toch nog in korte tijd goed is gekomen. Dit is heel wat beter dan die ballentent waar je eerst zat.

    Groetjes en tot je volgende bericht,
    Alfons

  • 14 Oktober 2015 - 16:20

    Chell:

    Gempem!
    Wat een geweldig verhaal, ik lees deze blog nu pas !! schaam! Ik ben zo blij voor je
    dat je zo een geweldige familie hebt gevonden. En zoveel leuke onderneemt doet met de familie.
    Ik ga gelijk door naar de volgende blogs.
    Kiss chell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germaine

Hallo welkom op mijn profiel! Wat leuk dat je even een kijkje komt nemen. Op mijn profiel kun je al mijn reisverhalen lezen en foto's bekijken. Als je je e-mail adres achter laat, krijg je automatisch een bericht wanneer ik een nieuw reisverslag heb gepost. Zo blijf je op de hoogte van mijn avontuur.

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 14316

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 15 Juni 2016

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: