Brissie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu Brissie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Germaine Verdiesen - WaarBenJij.nu

Brissie!

Blijf op de hoogte en volg Germaine

10 Juli 2015 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag. Nouja, een reisverslag wil ik het niet echt noemen aangezien ik nu al ruim twee weken met mijn gat in Brisbane zit. Brisbane wordt trouwens ook wel Brissie genoemd door de lokale bevolking (en door mij ook). Anyway, ik heb er ff een kopje thee bij gepakt aangezien ik weer een hoop te vertellen heb.

Ik zal maar een verslagje per dag maken, dan hebben jullie een beetje een idee hoe mijn dagen er hier uitzien.
29-6-2015: Een dagje ff hier gebleven om in het huis schoon te maken, foto's via de pc naar mijn ouders gestuurd, wat administratie gedaan en tv gekeken. 's Avonds hadden we chicken curry gegeten en had Jenny geholpen met koken. Jenny houdt erg van de Aziatische keuken en kan koken als de beste!

30-6-2015: Vandaag met Daan de toerist uitgehangen in Brissie. Ik had in de Lonely Planet een leuke wandeling van twee uur gevonden en die hebben we toen gemaakt. Uiteraard duurde dit wel langer dan twee uur aangezien ik van fotografie houd:) Het is dat Daan mee ging, maar anders had ik nog veel meer foto's gemaakt. We zijn toen naar Anzac street geweest, de church, Brissie river, Botanic garden, South Bank, Wheel en Queen street. We hadden in de Botanic garden geluncht (overheerlijk vers fruit). Het fruit hier komt uit Australie zelf en zit veel meer smaak aan dan in NL, yummieeee. Helaas kan ik geuren en smaken niet hier mee sturen, want anders hadden jullie mee kunnen genieten. Helaas pindakaas! 's Avonds hadden we rijst, curry saus en worstjes voor dinner. Het was overigens een erg mooie dag, 20/25 C en volop zon.

1-7-2015: Met Daan naar Mount Coot-tha geweest + botanic gardens. Reizen met de bus hier in Aussie is niet zo duidelijk als in NL aangezien de haltes niet worden aangegeven. Dat is wel heel verwarrend als je de omgeving niet kent. Gelukkig zijn de mensen hier heel behulpzaam. Wanneer ik aan iemand vraag waar ik heen moet, helpen ineens alle mensen mij om me heen. Dat heb ik in NL nou nog nooit meegemaakt. Ik was die ochtend mijn OV vergeten en was al halverwege. Ik dus terug gelopen om dat ding op te halen. Vervolgens had ik de trein een uur later en smste ik Daan dat alles een uur opschoof. We zouden dus de bus ook een uur later hebben. Ik kwam toen 7 minuten voor vertrek van de eerste bus aan, dus dat zei ik tegen Daan. Wij vervolgens als een speer uitgezocht waar die bus zou vertrekken en daar heen gerend. Gelukkig hadden we deze bus nog op tijd kunnen pakken:)
Bij de lookout op Mount Coot-tha hadden we een heel mooi uitzicht over Brissie en de suburbs (waar er nogal veel van zijn). Ook konden we Moreton Island zien liggen. Daan had hier ontbeten, omdat hij nogal moeite heeft met opstaan 's ochtends:P Ook ging hij hier nog even de bartender uithangen en met mijn flair bottle oefenen. Hij heeft de European Bartender school gedaan en zoekt nu een baan als bartender. Nou, hij heeft toen even met zijn fles gespeeld en ik moest hier een fotoshoot van maken. Het zag er natuurlijk lachwekkend uit aangezien die fles continu viel:P Anyway, daarna reden we met de bus naar de botanic gardens en hebben hier de rest van de middag onze tijd gespendeerd. Het was een enorm groot park en hebben maar de helft hiervan gezien. Die Australiers weten wel hoe ze mooie parken moeten aanleggen zeg! De ene is mooier dan de andere. Hier heb ik natuurlijk weer heel veel foto's gemaakt. Je had in dit park ook een 'conversation walk'. Nou als je ergens aan het goede adres daarmee bent, is het wel bij Daan en mij. Vervolgens hadden we hele filosofische gesprekken over het leven:) Het lijkt bij ons geen moment stil te zijn, altijd gezellig en wel wat over te kletsen. Nadat we terugkwamen in het centrum hadden we nog een kopje thee gedronken bij een van de vele straat tentjes. Deze tentjes zien er super gezellig uit! Ze hebben ook allemaal een dure koffiezetapparaat. Sommige tentjes hebben nog bankjes en stoelen staan waar je even rustig kunt zitten. Het plafond van dit tentje was bekleed met allemaal buitenlands geld. Eenmaal weer teruggekomen bij Bill en Jenny had ik rijst met worstjes, groenten en curry saus gegeten.

2-7-2015: Vandaag was ik bij Bill en Jenny gebleven om de trip met een vriendin van mij (Tessy) naar Nieuw Zeeland te plannen. We hebben een busticket bij Stray travel geboekt en daar moesten we de tijden voor gaan vastleggen. Hier ben ik wel de hele middag mee zoet geweest. Heb toen met een medewerker van Stray travel gechat en hij had alles voor ons geregeld:) Aangezien Tessy maar een beperkte tijd heeft moeten we deze trip in 23 dagen doen. Laat er nou net voor deze buspas een minimum aantal dagen van 23 voor staan. Helaas hebben we dus geen speling, maar wel super tof dat we deze reis samen kunnen doen!!!! Kijk er nu al naar uit. Echt geweldig dat ze me komt opzoeken:D
Verder had ik mijn kleding gewassen en kleding van Bill en Jenny gestreken. Ik heb trouwens mail contact met Kimberley. Zij is de au pair die als eerst bij het gezin werkte waar ik 22 juli heen vlieg. Zij is hier ook met Australian Backpackers heen gekomen. Laat zij nou net bij Daan, Ieke, Kenny en Romy in de groepsreis hebben gezeten. Heel grappig, wat is de wereld toch klein he! Zij was hier net een week en vloog toen vervolgens door naar Perth om daar dus als au pair in dat gezin te gaan werken en nu neem ik haar werk over. Zij is overigens al gestopt met het werk als au pair. Het gezin gaat nu namelijk op vakantie en zodra ze terug komen vlieg ik daar heen. Anyway, 's avonds hadden we chips and steak burger voor dinner. Wel wat anders dan ik gewend ben. Bill had de steaks klaargemaakt op de barbie (bbq) en deze hadden we toen in een hamburger broodje gedaan.

3-7-2015: wat in het huishouden gedaan en met Jenny Shermside ingeweest. Dit is een groot winkelcentrum in de suburb Carseldine waar ik dus verblijf. De eerste 3 uur is hier gratis parkeren, nice!!! Toiletten zijn hier overigens ook gratis, super fijn voor mensen als ik:) Elke suburb heeft zijn eigen winkelcentra waardoor je eigenlijk niet meer naar Bribane city hoeft te gaan om te winkelen. Supermarkten die hier bekend zijn heten: Coles, Woolworth en de welbekende Aldi! Wij Dutchies noemen de Woolworth 'Woolies' , omdat we die eerste naam niet makkelijk kunnen uitspreken. De lokale bevolking noemt het overigens ook de 'Woolies'. Maargoed, in het midden van het looppad in het winkelcentrum vind je ook open winkels waar je o.a. zeep, snoep, soort smoothies (maar dan ongezonde), horloges etc. kunt kopen. Ik vroeg of dat het niet riskant is, aangezien mensen kunnen gaan stelen. In de regel stelen mensen hier niet, omdat er een hoge straf op staat en je zelf een gevangenis straf voor kunt krijgen. Nou, ik kijk wel uit:) Anyway, ze hebben dus ook een winkeltje waar je verschillende soorten popcorn kunt kopen. Hier moest ik natuurlijk mee op de foto en uiteraard even proeven. Ik had toen een beker met popcorn cappuccino smaak gekocht, yummieee!!! Na het winkelen hadden we toch wel trek gekregen. Ik had Jenny toen op sushi getrakteerd. Dit is echt een geniaal concept! ik ga het idee meenemen naar NL en mijn eigen bedrijfje starten:D Het is namelijk een soort take away sushi tentje waar je sushi rollen van ongeveer 10 cm. kunt kopen voor ongeveer $2.50 per stuk. Natuurlijk kun je er ook lunchpakketten kopen, maar die zijn wel wat duurder, rond de $12-15. Wees maar gerust, ik heb al mijn businessplan klaar liggen en er rechten op zodat jullie mijn idee niet kunnen jatten (A). Haha nee grapje, een eigen bedrijf oprichten is op dit moment niks voor mij. Maar je weet maar nooit in de toekomst:)

4-7-2015: Het is weekend!! 's Ochtends met Bill en Tyson (de hond) meegeweest naar de markt. Dit is een soortgelijke markt als die wij in Almere hebben. Je kan er van alles kopen, van fruit en groenten tot aan spullen voor huisdieren tot aan bloemen/planten en sieraden. Ze hadden ook een pleintje met allemaal etenstentjes. En rara wat kon je daar kopen: Nederlandse POFFERTJES!!! Natuurlijk moest ik hier even een foto van maken. Die jongen van die poffertjes tent keek me echt aan van wat doet zij nou weer:P Tyson kreeg veel bekijks, dus het duurde even voordat we de markt over waren. Daarna ben ik met Jenny mee wezen shoppen. Tja, ik ben en blijf een vrouw, in het buitenland of niet:) Verder heb ik die dag heel kort even op internet rondgekeken naar info over Moreton Island en Sunshine Coast. In de middag kwamen Engelse vrienden van Bill en Jenny en hadden hier geluncht. Daarna heb ik nog even met Bill en de buurman gekletst en heb ik kennisgemaakt met Bill zijn zus en haar vriendin. Die blijven hier een week slapen, omdat ze een aantal workshops doen om te leren naaien. Ze maken echt hele mooie dingen, maar ik moet zeggen dat ik het niet zou kunnen. Je moet hier echt engelen geduld voor hebben. Voor dinner hadden we: vlees, groenten, aardappelen, zoete aardappelen en pompoen. Als toetje hadden we aardbeien, suiken, cream en meringues.

5-7-2015: Alhoewel het zondag was, ging wel de wekker om 5.35!!! Pfff wat vroeg.. Maarrrrr, dat had een reden. We gingen namelijk naar Mount Tamborine. Dit is een berg richting de Gold Coast. Het was ook wel ruim een uur rijden. We hadden daar met Engelse vrienden van Bill en Jenny afgesproken om daar ergens te gaan ontbijten. Deze vrienden had ik al eerder gezien. Na het uitgebreide ontbijt gingen we wat winkeltjes bekijken daar vlakbij. Dit waren winkeltjes als handcraft, cookoosklokken, sieraden, souveniers, fudge, chocola, schilderijen, etc. Daarna gingen we weer terug naar de plek waar we hadden ontbeten. Naast dat cafe zat een kaaswinkel. Die was nog niet open toen we klaar waren met ontbijten. We zijn toen eerst die winkeltjes gaan bekijken en daarna kaas gaan halen. Daarna reden we door naar een plek waar je een wandeling door de rainforest kon maken. Als YHA member kreeg ik wat korting dus dat scheelde weer. Nou daar ging ik dan. Het begon meteen goed! Ik heb hoogtevrees op sommige momenten en dat werd nu ook even getest! Ik kon namelijk door het looppad naar beneden heen kijken, help!! Nou dat was toch wel even slikken. Gelukkig was dit niet de hele weg. De anderen hadden trouwens al heel vaak een rainforest walk gemaakt en gingen er als een speer doorheen. Ik heb ook wel vaker rainforest walks gemaakt, maar ik blijf het toch wel bijzonder vinden. Daarnaast wilde ik ook foto's maken. Het was een mooie wandeling totdat mijn oog ergens op viel.... @Mam, je weet precies waar ik het over heb!-_- Juist, een spin!! Ik had serieus nog nooit zo'n grote spin in het echt gezien. De anderen lachen natuurlijk.. Dit moment deed me weer denken aan mijn collega's bij de Schouwburg (jullie weten wel over welk moment ik het heb). Ze zeiden toen wat ik dan in een rainforest deed als ik bang ben voor spinnen hehe. In eerste instantie konden zij die spin niet vinden maar na goed zoeken zagen ze hem toch. Jenny: zal ik een foto voor je maken? Ik zo: nee doe maar niet, dankjewel voor het aanbod. Anders durf ik mijn foto's niet meer te bekijken straks.. Maargoed, toen we klaar waren met deze wandeling hadden we afscheid genomen van die Engelse vrienden en gingen we terug naar huis. In de bergen heb je van die speltwegen. Hier moet je absoluut niet gaan rijden als je wagenziek wordt. Eenmaal weer hier gekomen hadden we geluncht, had ik nog een boek gelezen in de zon en een wandeling gemaakt met Tyson en Bill. 's Avonds soort van rosti's gegeten met salade.

6-7-2015: Kleding gewassen en voor Bill en Jenny gestreken. Vandaag was Daan hier gekomen om onze trip naar Moreton Island uit te zoeken en te boeken. Ik had Daan verteld over de omgeving en het huis waar ik verblijf. Hij kwam hier met open mond naartoe gelopen. Tja, het is een welgestelde buurt en dat zie je ook wel aan de huizen. De huisprijzen zijn hier vanaf $700.000/800.000. De huisprijzen van minder welgestelde wijken bedragen hier rond de $400.000/500.000. Anyway, ik had Daan toen een rondleiding gegeven en hem uiteraard de Chevie laten zien. Hij liep door het huis heen met open mond:P We hadden hier geluncht en Daan had nog even met Bill gekletst toen hij eenmaal thuis kwam. Voor dinner hadden we een ovenschotel van aardappel puree, tomaat, gehakt en kruiden. 's Avonds nog even met mijn moeder geskypt.

7-7-2015: Administratie, foto's naar harde schijf gekopieerd, in de tuin gezeten, wat infor opgezocht voor Ipswich en Noosa Heads, met Bill foto's bekeken en met de honden gespeeld. Dit laatste doe ik overigens wel elke dag wanneer ik hier ben. De honden vinden het wel fijn merk ik dat er iemand overdag thuis is en ze zowel buiten als binnen kunnen rondlopen. Normaal gesproken werken Bill en Jenny overdag en is er niemand thuis. De honden blijven dan buiten de hele dag alleen. Voor dinner hadden we kippenpoten in curry saus, rijst en soort pannenkoeken. Dit was een indiaas gerecht. Als dessert hadden we merengue lemon taart met een fruit mengsel en cream.

8-7-2015: Vandaag zijn Daan en ik naar Ipswich geweest. Ik hoorde van Bill dat dit een leuk oud stadje zou zijn. Ik Googlen om wat plaatjes te bekijken. Leuk, een haven! Dus wij komen daar aan en vragen we aan iemand die bij het treinstation werkt waar de haven is. Zei hij: haven? Welke haven? Er is hier helemaal geen haven. Er zijn hier ook niet echt veel bijzondere dingen om te doen en om te zien.. Dus wij liepen verder naar de winkelstraat en vroegen aan een vrouw wat er te doen is. En ik vertelde haar over dat ik plaatjes van een haven had gezien. Zei ze: ja dat is Ipswich in Engeland!! Haha, lekker handig van me:P Tja ergens had ik het wel kunnen weten. Je hebt hier heel veel plaatsnamen die je in Engeland ook hebt. Anyway, ze bood aan om ons naar een Japanse tuin te brengen met de auto. Zo gezegd zo gedaan. Ze had ons een kleine rondleiding voor Ipswich gegeven. Helaas had ze niet meer tijd, omdat ze een afspraak had, maar ze had haar nummer gegeven in case we weer naar Ipswich zouden komen. Dan konden we haar bellen en zou ze ons met haar man samen gaan rondleiden. Hoe aardig is dat! Nou, we zijn toen die Japanse tuin ingeweest en hebben ergens op een grasveldje een tijd gelegen en lekker gekletst. Daarna zijn we een gratis dierentuin ingeweest. Yeahhh eindelijk, we blijven tenslotte wel Dutchies die van het woord 'gratis' houden:) Je kon hier verschillende dieren zien van walibies/kangoeroes tot aan vogels en reptielen. Daarna geluncht met groene thee en taart. Ik had cheesecake met macadamia en honing en Daan had appeltaart. Yummieeeeee! @Antien, ik mis je taarten wel hoor!!! En jou natuurlijk ook;) Daarna nog even naar een lookout punt geweest waar je uitzicht had over een gedeelte van de stad en nog een berg. Toen was het alweer tijd om terug te gaan. Daan had met iemand van zijn groepsreis afgesproken in Brissie city om een belangrijke rugby wedstrijd te bekijken Queensland tegen New South Wales. Queensland had dik gewonnen. Anyway, ik was toen teruggegaan naar Bill en Jenny's huis. Als dinner hadden we pompoen soep met brood.

9-7-2015: Heb mijn reis naar Noosa Heads geboekt en weer terug en nog het huis gestofzogen. Voor dinner hadden we groenten met worstjes, jus en aardappel puree.

Vandaag heb ik een rustig dagje. Ben nu dus mijn blog aan het schrijven en tussendoor met de honden gespeeld en eten gegeven. Morgen hebben we een barbie bij vrienden van Jenny en Bill. Ik heb hier erg veel zin in, want als het goed is komen daar bekenden van me. Zij zijn sporters van het Australische powerlifting team. Ik heb ze in 2010 in Maleisie ontmoet en daarna nog een keer in Breda gezien met wedstrijden. Bill zijn zus en die vriendin zullen morgen weer naar huis gaan. Zij wonen in Gladstone, zo'n 8/9 uur rijden hier vandaan. Zondag gaat Tyson meedoen aan een honden race wedstrijd. Hij moet dan 100 meter rennen. Met deze wedstrijden kunnen de baasjes van de honden iets winnen, dit zijn allemaal prulletjes. Het gaat om de leuk eigenlijk en niet om iets te winnen. Hondenwedstrijden zijn hier trouwens in Australie erg geliefd. Ze zijn verboden, maar het wordt op grote schaal toch gedaan. Er kan namelijk veel geld mee gewonnen worden. Mensen stelen honden van andere mensen om die hond vervolgens mee te laten doen aan een hondenwedstrijd. Het zielige is dat een van de twee honden overlijd, dat is een regel. Echt misselijkmakend dit, dat doe je een hond toch niet aan.. Stelletje randdebielen heb je toch op deze aardbol rondlopen...

Volgende week:
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een trip geboekt naar Moreton Island en naar Noosa Heads. Maandag ochtend word ik om tien uur door Nick opgehaald met de auto. Ik heb hem via de facebook pagina 'Australian rideshare' leren kennen. Mensen posten hier een oproep wanneer zij een auto hebben en mensen zoeken om mee te reizen. Op die manier kunnen ze de kosten (benzine/eten) delen met medereizigers en daarnaast is het ook wat gezelliger als het goed is. Dit laatste moet altijd nog maar blijken, aangezien je elkaar niet echt kent en je niet weet of de ander een beetje sociaal is of dat diegene de oren van je hoofd praat. Andersom kan ook. Wanneer je geen auto hebt kun je een oproep posten of dat iemand met een auto ook naar een bepaalde bestemming gaat op die dag. Zodoende ben ik Nick tegengekomen. Anyway, we gaan dan onderweg op plekjes stoppen waarvan we denken dat is wel leuk om te bekijken. Die avond blijven we allebei in YHA hostel in Noosa Heads slapen en hebben we voor de volgende dag een excursie naar Fraser Island geboekt. Hieronder kunnen jullie de beschrijving van deze tour lezen:

https://www.fraserfree.com.au/fraser-island-tour/1-day-fraser-discovery-tour-from-the-sunshine-coast#enquiry

Daarna zal Nick denk ik zijn reis vervolgen richting Cairns en ik zal dan nog 2 nachten in het hostel blijven slapen. Ik wil daar ook een surfles van 2 uur gaan doen, want tja je bent niet in Aussie geweest als je niet bent wezen surfen. Donderdag 16 juni ga ik weer met de Greyhound bus terug naar Brisbane. Ik blijf dan een nachtje in het YHA hostel in Brisbane slapen. YHA is trouwens een hostel keten die erg goed staat aangeschreven in Australie. Ik heb een YHA hostel membercard en krijg dan korting bij overnachtingen in deze hostels. Anyway, vrijdag 17 juni ga ik met Daan een 3-daagse trip naar Moreton Island maken. Ik kom dan zondag terug. Hieronder kunnen jullie de beschrijving van deze tour lezen:

http://www.sunrover.com.au/moreton3day.htm

Ik moet nog even kijken waar ik die andere 3 nachten ga slapen totdat ik 22 juli door vlieg naar Perth om daar 3 maanden als au pair te gaan werken. In mijn volgende blog zal ik wel even een beschrijving geven van dit gezin.

Zonnepanelen:
Bill en ik hadden trouwens een gesprek over zonnepanelen. Die zijn hier heel erg duur: $15.000 per stuk. Bill en jenny hebben 24 zonnepanelen op hun dak. De zon schijnt hier heel vaak dus dat is wel lekker. Na ongeveer 5 jaar ga je geld terugverdienen. Bill vertelde dat hij voorheen rekeningen had van $300 per 3 maanden en laatst had hij een rekening van $23 voor 3 maanden. Dat scheelt natuurlijk wel heel erg. Je ziet dan ook op heel veel daken zonnepanelen. De een heeft er meer dan de ander. Ook hebben veel mensen een tank met regenwater in hun tuin staan. De aanschaf hiervan schijnt heel duur te zijn maar op den duur bespaar je ook hiermee kosten.

Kleding wassen:
Dat wordt hier met koud water gedaan in Australie. Dit is namelijk om het milieu te sparen en omdat er chemicalen in de waspoeder zit. Vanwege deze laatste reden is het beter om met koud water te wassen, omdat het anders schadelijk is voor de gezondheid. De waspoeder is gemaakt voor koud water en niet om met warm water te wassen. Daarnaast schijnt het water hier heel schoon te zijn vertelde Jenny. En omdat hier vaak de zon schijnt, droogt je was heel snel. Van dat schoon water ben ik het niet mee eens, omdat er veel meer chloor in het water zit dan in NL. Bill en Jenny hebben dan ook een kraan voor drinkwater en een kraan voor normaal gebruik.

Schoolvakanties:
De schoolvakantie zijn hier net als in NL maar dan omgedraaid. In de zomer hier (december-februari) hebben ze zomervakantie van 13 dec. t/m 25 jan (dus 6 weken). Daarnaast hebben ze in april 2 weken vakantie, in juni/juli 2 weken vakantie en in september/oktober 2 weken vakantie. Verder heb je dan ook nog de public holiday's.

Aussie life:
Het Australische leven is hier heel druk. Bill en Jenny staan bijvoorbeeld heel vroeg op (tussen 5 en 6) om vervolgens naar hun werk te gaan. Dit doen ze vanwege het drukke verkeer hier. Normaal gesproken doet Jenny er 20 minuten over om naar haar werk te komen en Bill nu 7 minuten aangezien hij verplaatst is naar een ander ziekenhuis dichterbij zijn huis. Bill komt dan tussen 3/4 thuis en heel soms 2 uur al. Jenny komt meestal tussen half 5 en 5 uur thuis. Dit ligt aan het verkeer. Op de vrijdag doet ze er standaard 1.5 uur over om thuis te komen. De andere dagen van een half uur tot een uur. Op zich valt dit wel mee, want dit doen wij ook in NL. Toen ik nog in Amsterdam studeerde was ik ook bijna een uur onderweg. Meestal gaat Bill alvast wat van het eten voorbereiden (rijst koken, aardappelen schillen etc.) en maakt Jenny het af en Bill zelf. Na het eten kijken ze nog wat tv en gaan ze alweer tussen 20 en 21 uur bedklaar maken en slapen. In de weekenden staan ze hier ook heel vroeg op om wat te ondernemen.

Kerst:
Kerst wordt hier heel uitgebreid gevierd. Toen ik hier vorig jaar in oktober was, was Bill al bezig met zijn kerstverlichting maken. Ze hebben hier in Australie niet echt een kerstboom in huis. Soms heeft men wel een kunstboom, maar een echte boom is niet echt gebruikelijk. Jenny en Bill hebben in hun tuin een boom staan waar zij kerstverlichting in hebben hangen (het hele jaar door). Dit gaat alleen aan rond de kerstperiode. Anyway, ze doen dus al heel vroeg kerstinkopen. Maar hier hebben ze natuurlijk geen Sinterklaas. Rond september/oktober komt de buurt hier bijeen om alle plannen te bespreken. Uiteraard gaat dit gepaard met een wijntje en een biertje erbij en wat te eten. Elkaar jaar wordt kerst hier bij iemand anders gevierd en is de hele buurt uitgenodigd. Dit is een ideale kans om de nieuwe buren te leren kennen en met de andere buren bij te kletsen. Er wordt dan een wedstrijd gehouden wie de mooiste kerstversiering heeft en dan kan je ook wat winnen. Dit is een big event hier in de straat. Het leuke is dat de meeste buren hier goed met elkaar omgaan.

Nou dit was het wel weer even voor nu. Ik zit nu al de halve middag hier voor de laptop, dus ik ga er een eind aan breien. Mijn volgende blog zal ik in Perth gaan maken, dus over ongeveer twee a 3 weken. ik ga nu nog even een wandeling maken, aangezien het pas 3 uur in de middag is.

Nou, de groeten! Xxx Germaine

  • 10 Juli 2015 - 11:40

    Marja:

    Hoi Dochter

    Heel leuk en informatief reisverslag weer. Zo leer ik nog eens wat over Australië, hun cultuur en gewoontes. Kijk uit naar je volgende reisverslag bij het gezin met 4 kinderen.

    Kus je moeder. xxx

  • 11 Juli 2015 - 10:53

    Martin:

    Als ik het zo lees heb je best een druk leven als 'Aussie'.
    Pffffffffffffffffffffff
    Heb je nog wel tijd voor andere dingen?

  • 11 Juli 2015 - 21:08

    Alfons:

    Hoi Germaine,

    Dat was weer een gigantisch, maar erg leuk verhaal. Ik ben er zaterdag aan begonnen en nu is het zondagavond. Haha.
    Nee hoor, we hadden gisteren in Zandvoort de bruiloft van Jasper (broer van Tanja). Vandaar dat ik er nu pas aan toe kom.
    Tanja en Nick waren er ook. Je moet de groeten van Tanja hebben. Ik vertelde dat jij vanaf de 22e in Perth zat maar dat had ze al via jou vernomen.

    Heel veel plezier verder en ik zie je volgende verhaal wel weer eens komen.

    Kus, Alfons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germaine

Hallo welkom op mijn profiel! Wat leuk dat je even een kijkje komt nemen. Op mijn profiel kun je al mijn reisverhalen lezen en foto's bekijken. Als je je e-mail adres achter laat, krijg je automatisch een bericht wanneer ik een nieuw reisverslag heb gepost. Zo blijf je op de hoogte van mijn avontuur.

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 14239

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 15 Juni 2016

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: